Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Harstad, eller en annen by som ble angrepet av tyske styrker i aprildagene 1940?
- Moderator
Nei, en må et godt stykke sørover. Ett nytt hint er at granaten ikke er tysk.
Mvh
Tormod
Tormod
- Stutzpunkt
- Moderator
Ok...dette var tydeligvis en hard nøtt, hvis ingen tar den før tirsdag kveld, så skal jeg komme med løsningen!
Mvh
Tormod
Tormod
- Stutzpunkt
- Moderator
Blindgjengeren kom fra den engelske krysseren HMS "Suffolk" i forbindelse med bombardementet av Sola flyplass 17. april 1940. Mener å ha sett et bilde av den samme granaten satt opp på en pidestall som et slags krigsmonument av tyskerne, men kan ikke finne igjen det bildet nå.
Hvis noen vil komme med et nytt spørsmål, så er det første mann til mølla som vanlig
Hvis noen vil komme med et nytt spørsmål, så er det første mann til mølla som vanlig

- Attachments
-
- 800px-HMS_Suffolk.png (303.78 KiB) Viewed 1924 times
Mvh
Tormod
Tormod
-
Hvor?
- Attachments
-
- CIMG2490.JPG (1.94 MiB) Viewed 1921 times
Ja jeg gjorde det med viljeNatter wrote:Her går det fra en ytterkant til en annen i vanskelighetsgrad...

For å se om folk følger med på trådene her. Regner med at du tok den med en gang. Var vel omtrent samme vinkel også som på Yngvar sitt bilde.

Og siden alle svarene er korrekt, og Natter ikke røpet svaret, så blir det Vevang sin tur.

Man ser jo på antall billedvisninger at de færreste følger med, så hadde det ikke vært for en håndfull seriøse/nerder/fanatikere osv (stryk det som ikke passer...) er det nok mulig å slippe unna med sliktRock'n Roll wrote:Ja jeg gjorde det med vilje![]()
For å se om folk følger med på trådene her.

Informasjon som ikke deles, går tapt!