Kvitteringen fra den tyske bokhandleren jeg bestilte fra sier levering innen utløpet av 2014, men vi får tro at informasjonen hos forlaget er den korrekte...Natter wrote:Og nå er den snart klar: Utgivelsesdato 30. juni.

Moderators: Stutzpunkt, KOS
Kvitteringen fra den tyske bokhandleren jeg bestilte fra sier levering innen utløpet av 2014, men vi får tro at informasjonen hos forlaget er den korrekte...Natter wrote:Og nå er den snart klar: Utgivelsesdato 30. juni.
Gruppen har gitt ut denne i engelsk utgave nylig (oversatt av Colin Partridge):Natter wrote:"Le Mur De L'Atlantique" (A.Durrieu/L.Braeur/M.Braeur/S.Hervouet, 2012. 300s, fransk tekst. ISBN 978-2-9533841-7-8 ) - Ny utgivelse. Veldig flott, men litt merkelig bok (den er desverre på fransk, så det er mulig det står noe vesentlig info innledningsvis som jeg ikke har fått med meg), som for Norges del kun har med et utvalg av installasjoner fom Kristiansand tom Bergen. Virker som en har valgt ut kun de mer "spektakulære" restene, men det gir jo definitivt masse flotte bilder av ting som inspirerer til reiser sydover...
meteor wrote:Kom over denne her forleden:
http://www.kalklandet.dk/aktuelt/det-sk ... rigsanlaeg
Utgivelsesdato nå endret til 30. januar 2015, så her må man smøre seg med tålmodighet...Natter wrote:Og nå er den snart klar: Utgivelsesdato 30. juni.Natter wrote:Fikk denne i dag:
"Atlantikwall 1942-44 - Bollwerk des Reiches, Band I: Französische Atlantikküste" (Martin Stahlberg, 2012. Tysk tekst, 168s. ISBN 978-3-932381-61-4 )
En veldig fin bok, med ca 10 sider tekst, resten er fylt med flotte fargebilder fra den franske atlanterhavsvollen (bygging av anlegg, ferdige bunkere, våpen etc). Anbefales!
"Band I" indikerer at det er planlagt flere utgivelser...