bactuz wrote:Hehe... Nei, enkelte bønder misliker besøkende på jordflekkene sine. Det vet vi vel alt om...
Dere hadde en episode ifjor altså? Hva gikk den ut på da?
Kai
Episoden gikk ut på at eg & KOS skulle ta den letteste veien til BUNK.7 ,men der hadde nevnte bonde en hest.
Og vi merket jo med èn gang at hesten var av den nyskjerrige typen ,så vi ble ståene der å lure på
"hvordan kommer vi forbi denne hindringen?" . Vi stod der ikke lenge før bonden kom og lurte på hva vi stod der for.
Vi fortalte hva vi hadde på gang og lurte på om det var mulig å gå inn til hesten for å komme oss til bunkeren. Bonden lurte da på
hvor denne bunkeren låg .Eg forklarte ham dette og da han forstod at vi måtte 'klatre over' gjerdene hans for å komme til bunkeren ,
begynte han og klage over de turgåerene som rev ned gjerdene. Så kom han med spørsmålet om hvordan vi ville krysse gjerdene uten å rive dem ned.
Eg sa da at eg hadde vert der før uten å ødelegge noe som helst. Bonden godtok ikke svaret og han gikk inn i en 'selv opphisselse' som KOS senere kalte det .
Det hele endte med at han nektet oss adgang til markene hans . Bonden 'nevnte' at det nok gikk ann og gå opp til bunkeren fra den andre siden av fjellet .
Så vi kom oss av gårde før bonden selvantente. Vi kjørte til den andre siden og parkerte et passende sted. Vi gikk runt i terrenget for å finne en alternativ rute ,men
etter mye 'om og men' kom vi vel fram til at dette ikke førte noe sted. Heldigvis var en eldre herre ute og vi tok kontakt med ham. Vi fortalte ham
hva vi lette etter og om han viste om en 'vei' opp til bunkeren .Han fikk også vite hva vi hadde opplevd på andre siden av fjellet og da begynte han bare å le .
Han sa vi kunne gå over tomten til naboen hans for denne var ikke hjemme. Så etter noe klatring kom vi oss opp til bunkeren til sist. (KOS får eventuelt fylle inn det som mangler i historien om
det føles nødvendig).