Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Åssen klarer dere og svare riktig på alle disse stedene.. har pokker ikke klart en eneste en enda jeg 

ErikD
Kan ikke svare for andre, men en må vel ut å farte litt og se seg om. I tillegg hjelper det jo veldig å følge med på de forskjellige trådene her inne (lærer utrolig mye og blir kjent "landet rundt" på den måten)Erik Dreyer wrote:Åssen klarer dere og svare riktig på alle disse stedene.. har pokker ikke klart en eneste en enda jeg

Jeg forsøker meg med et svar på denne.
Det er ikke lett å se når det er feltmessige stillinger du har bilde av.
Men du sa nordøst en del fra HKB 16./974 Grönsviken
Da slenger jeg inn MKB 6./510 Arnöy som en gjetting.
Da er vi rett sør for Bodø. Hvis dette ikke er rett, kan du komme med tips?
Er det Mkb, eller Hkb?
Carsten
Det er ikke lett å se når det er feltmessige stillinger du har bilde av.
Men du sa nordøst en del fra HKB 16./974 Grönsviken
Da slenger jeg inn MKB 6./510 Arnöy som en gjetting.
Da er vi rett sør for Bodø. Hvis dette ikke er rett, kan du komme med tips?
Er det Mkb, eller Hkb?
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Ikke umulig mtp. naturen, men finner ikke hvilket det kan være. Jeg var innom nesten alle batteriene der i sommer, og de jeg ikke rakk tror jeg ikke har slike stillinger (et mulig unntak for Strønstad, men da må de ha ryddet der siden det nåværende luftfoto på nett ble tatt...?).StigG wrote:Tror det kan være noe i Lofoten.
Store Korsnes ? 

Natter:
Sigfred R.
N 77849929 - Ø 999950. (Utm32).Da ser jeg bare ett alternativ: HKB 32./971 Öksfjord..? (vil gjerne ha posisjon på dette om mulig
Sigfred R.
Takker - skjønner ikke hvorfor jeg ikke har funnet den før...RasmusTerne wrote:Natter:N 77849929 - Ø 999950. (Utm32).Da ser jeg bare ett alternativ: HKB 32./971 Öksfjord..? (vil gjerne ha posisjon på dette om mulig
Sigfred R.