Stillingen for 5 cm. KwK slik den ligger ute på neset.
Kai
HKB 66./977 Vikene
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Når det gjelder garasjer vil jeg anta at de kan være til tauet skyts, lyskastere eller generatorer. Etter å ha kikket på de bunkeren Scolty og jeg har laget i SU ser det ut til at følgende takhøyde er brukt:
150cm Takhøyde 3,5 - 3,7m, Dybde 5 - 6m
150cm generator Takhøyde 2,3 - 2,5m Dybde 5-6m
60cm og generator standard takhøyde 2,3m
150cm Takhøyde 3,5 - 3,7m, Dybde 5 - 6m
150cm generator Takhøyde 2,3 - 2,5m Dybde 5-6m
60cm og generator standard takhøyde 2,3m
Da stemmer det jo bra med vår vurdering av 'Bunker 20' som generatorgrasje for 150 cm. lyskasteren. Her ble takhøyden målt til vel 2,6 m.AndersHJ wrote:150cm generator Takhøyde 2,3 - 2,5m Dybde 5-6m
Tusen takk for innspill AndersHJ

Noen flere bilder av Kwk'en med det samme vi er igang... 
Legg merke til at betongsøylen for kanonen mangler i denne stillingen...
Kai

Legg merke til at betongsøylen for kanonen mangler i denne stillingen...

Kai
- Attachments
-
- - KWK vest.jpg (589.98 KiB) Viewed 973 times
-
- - KWK vest inne mot åpning.jpg (394.98 KiB) Viewed 973 times
Siste stopp før vi beveger oss over på den sørligste delen av fortet blir denne.
De ynkelige restene av brakken som mannskapene på Kwk'en mest sannsynlig disponerte.
Kai
De ynkelige restene av brakken som mannskapene på Kwk'en mest sannsynlig disponerte.
Kai
- Attachments
-
- - brakkegrunn 5.jpg (543.54 KiB) Viewed 972 times
-
Bra jobba
Er søyla i kwk en, blitt ødelagt eller var det ikke noe spor etter den?

Er søyla i kwk en, blitt ødelagt eller var det ikke noe spor etter den?

Godt spørsmål gitt... Det ligger endel løse steiner nede i 'hullet' men om det stammer fra fjerning av søyla eller om det bare er steiner som er kastet nedi i ettertid er vanskelig å si. Så vidt jeg kan si, så kan jeg egentlig ikke påstå å ha sett spor etter søylen her ute nei...Beagle Wind wrote:Er søyla i kwk en, blitt ødelagt eller var det ikke noe spor etter den?
Kai
-
Ok, takk for svar Bactuzbactuz wrote:Godt spørsmål gitt... Det ligger endel løse steiner nede i 'hullet' men om det stammer fra fjerning av søyla eller om det bare er steiner som er kastet nedi i ettertid er vanskelig å si. Så vidt jeg kan si, så kan jeg egentlig ikke påstå å ha sett spor etter søylen her ute nei...Beagle Wind wrote:Er søyla i kwk en, blitt ødelagt eller var det ikke noe spor etter den?
Kai

Kansje noen andr har noen ide på denne...
Kansje de har hatt andre innfestningsmedtoder...
Tror jeg tar en liten pause nå så det ikke ser ut som om jeg har overtatt tråden fullstendig...
Etter at jeg begynte å kjøre på med bilder så virker det jo nesten som om folk har blitt redd for å poste innlegg i tråden, og det skal vi jo ikke ha noe av.
Så vi får se til høsten eller noe sånn... hehe...
Kai
Etter at jeg begynte å kjøre på med bilder så virker det jo nesten som om folk har blitt redd for å poste innlegg i tråden, og det skal vi jo ikke ha noe av.
Så vi får se til høsten eller noe sånn... hehe...
Kai
Nå har det blitt så dødt og stille her inne at jeg ikke klarer å holde meg borte lenger, så nå får vi vandre videre sørover.Eagle Wind wrote:Hvor går turen videre sørover da?
Her er området som står for tur i første omgang, og vi begynner med kanonstilling 4 og de omkringliggende elementer.
Kai
- Attachments
-
- - oversikt sør 01.jpg (267.18 KiB) Viewed 845 times
Kanonstilling 4
En relativt 'naken' stilling med kun 1 'bunker' integrert i stillingen, nemlig 'Telefonkiosken' som jeg kaller dem.
I tillegg to ammonisjer, en på hver side av åpningen som danner inngangen til stillingen.
En relativt 'naken' stilling med kun 1 'bunker' integrert i stillingen, nemlig 'Telefonkiosken' som jeg kaller dem.
I tillegg to ammonisjer, en på hver side av åpningen som danner inngangen til stillingen.
- Attachments
-
- - kanonstilling 4.jpg (529.05 KiB) Viewed 844 times
-
- - kanonstilling 4 -2.jpg (282.44 KiB) Viewed 844 times
-
- - kanonstiling 4 telefonkiosk.jpg (404.86 KiB) Viewed 844 times
-
Så kjekt du valgte å gå videre
Ja denne var ikke spesielt sprek, men den gjorde nok jobben sin den også
her ser en jo langt utover havet.
Er det vikene huset en ser i bakgrunnen?

Ja denne var ikke spesielt sprek, men den gjorde nok jobben sin den også

Hehe.... Ja, det var jo heldødt her inne i 'Rogaland', så noen må jo holde forumet varmt nå i kulden...Eagle Wind wrote:Så kjekt du valgte å gå videre![]()

Vikene-huset ses i bakgrunnen på det første bildet av stillingen ja. Det stemmer det....
Kai
Last edited by bactuz on 14 Jan 2011 19:48, edited 1 time in total.
-
Det er bra du holder forumet varmtbactuz wrote:Hehe.... Ja, det var jo heldødt her inne i 'Rogaland', så noen må jo holde forumet varmt nå i kulden...Eagle Wind wrote:Så kjekt du valgte å gå videre![]()
Ja denne var ikke spesielt sprek, men den gjorde nok jobben sin den også![]()
Er det vikene huset en ser i bakgrunnen?![]()
Vikene-huset ses i bakgrunnen på det første bildet av stillingen ja. Det stemmer det....
Kai

Det huset der virker det som en kan se nesten fra hele batteriet der ute..