Har funnet en stokk til i dag ,den låg helt nede ved vannkanten og er iferd med å bli
tatt av bekken .Den er såpass løs at det bør gå ann å berge den . Men det er dumt at den er så
råtten ...
Sandve, Karmøy ("Stützpunkt Sandve")
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Henning Dalsvåg
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Du fikk rett ,kai stokken står ennå og nå har eg også festet et tau
i den . Skal ned en tur til stranden nå .Da eg prøvde å få løs den nye stokken kom det tilfeldigvis et helikopter forbi .
Pilotene må ha trodd eg satt fast i kvikksand (eg var helt nede ved vannlinjen) for det sirklet over meg to ganger .
det fløy videre da eg gikk bort fra stokken...
i den . Skal ned en tur til stranden nå .Da eg prøvde å få løs den nye stokken kom det tilfeldigvis et helikopter forbi .
Pilotene må ha trodd eg satt fast i kvikksand (eg var helt nede ved vannlinjen) for det sirklet over meg to ganger .
det fløy videre da eg gikk bort fra stokken...
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Fikk tatt bilder og løst den nye stokken fra sanden før det ble for mye regn.
Satte stokken opp i sin originale possisjon før eg gjekk hjem.
Legger ut bilder når eg har fått redigert noen av dem .
Satte stokken opp i sin originale possisjon før eg gjekk hjem.
Legger ut bilder når eg har fått redigert noen av dem .
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Denne stokken (som er best bevart ) er nå sikret med tau . Det blir spennede å se
om den blir hengende og dingle etter flommen i morgen...
om den blir hengende og dingle etter flommen i morgen...
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Og så var det den andre stokken....
Mvh Henning Dalsvåg
Henger ikke stokken i piggtråden også + at den nok er slått ned dypt ?Henning Dalsvåg wrote:Det blir spennede å se om den blir hengende og dingle etter flommen i morgen...
Men, om det er så 'unik vannføring' i løpet av +65 år .... så bør du vel også speide etter 'utvaskede objekter' i morgen

Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet

- Henning Dalsvåg
Piggtråden er så rustet at den ikke lenger er festet til stokkene .KOS wrote:Henger ikke stokken i piggtråden også + at den nok er slått ned dypt ?Henning Dalsvåg wrote:Det blir spennede å se om den blir hengende og dingle etter flommen i morgen...
Men, om det er så 'unik vannføring' i løpet av +65 år .... så bør du vel også speide etter 'utvaskede objekter' i morgen![]()
Vanføringen i bekken er ikke unik ,men den er kraftigere p.g.a veldig mye regn og da graves det ut nye baner for vannet .
Skal med et av mine bilder lage en illustrasjon som viser hvor mye av vegetasjonen som har gått bort her
de 10 siste år . Og så må en ikke glemme barnas hopping i fordynene ...
Mvh Henning Dalsvåg
Ja, ser det på de nyeste bildene dine, om det er samme stokken så er jo wire'ne løs nå...Henning Dalsvåg wrote:Piggtråden er så rustet at den ikke lenger er festet til stokkene .
Vanføringen i bekken er ikke unik ,men den er kraftigere p.g.a veldig mye regn og da graves det ut nye baner for vannet .
Nei, det har sikkert vært spennende for foreldregenerasjoner oppoverHenning Dalsvåg wrote: Og så må en ikke glemme barnas hopping i fordynene ...

Sjekk elvefaret når vannføringen avtar allikevel

mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd

- Henning Dalsvåg
Kommer til å sjekke i helgen og de som har tid må gjerne bli med 

Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Om noen har bilder av hvor stor utstrekning gressplatået hadde for en del år tilbake
så er jo det bedre enn tegningen min...
så er jo det bedre enn tegningen min...
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Fem årsflommen merkes godt ved sandvesanden.Bekken eller snarere elven går nå over parkeringsplassen .
Om noen av dere vil se "vår venn stokken" som bactuz kaller den ,så vil eg anbefale å vente til lørdag eller en annen dag
dere finner tid til en slik utflukt.
Om noen av dere vil se "vår venn stokken" som bactuz kaller den ,så vil eg anbefale å vente til lørdag eller en annen dag
Mvh Henning Dalsvåg
Du skal ikke se bort fra det Henning. Kanskje vi finner tid til et besøk i helgen om været tillater det.Henning Dalsvåg wrote:Fem årsflommen merkes godt ved sandvesanden.Bekken eller snarere elven går nå over parkeringsplassen .
Da skal jeg ha med meg fiskestang med magnetsluk og fiske etter frittflytende miner i sammer slengen... - Hei hvor det smeller!

hehe...
Kai
- Stutzpunkt
- Moderator
I Danmark har man også et problem rundt gamle minefelt og skiftende sand.
http://cphpost.dk/news/1/12458.html
http://www.dr.dk/Regioner/Esbjerg/Nyhed ... 124353.htm
http://cphpost.dk/news/1/12458.html
Man finner fremdeles miner i området rundt Esjberg:Approximately 10,000 of the mines could be active, according to the Danish Coastal Authority's website. Shifting sands make it difficult to know precisely where the mines are, however, which led the authority to section off large sections of the popular beach area.
http://www.dr.dk/Regioner/Esbjerg/Nyhed ... 124353.htm
Mvh
Tormod
Tormod