Küstenartillerie: Übersichtskarte von Süd-Norwegen 20.2.1945

Generelle spørsmål om Tyske installasjonene i Norge som nødvendigvis ikke er tilknyttet en spesiell plass. Dette gjelder også alle installasjoner fra Heer, kriegsmarine og luftwaffe.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Erik H
Site Admin

werner wernersen wrote:Hei

Dette blir jo glimrende, tenker du deg muligheten for å gå videre nedover i materien? ned på bunkers nivå på de enkelte kystfort?
Werner
Det som er "konge" med å jobbe i Illustrator er at avstanden til Flash-applikasjoner ikke er så stor. Man vil ha store muligheter til å zoome inn ipå detaljer etc. Dette er nok en større oppgave som vil kreve flere enn bare meg til å plotte inn. Det som er mest vanskelig er vel å finne et høvelig vektor kart hvor man kan zoome inn ganske mye. Den dagen Erik E har funni alle regelbauene så skal vi snakke om saken :D

Erik H
Erik H
Site Admin

crankase wrote: Kanskje en kunne tatt med FluWa, MSS og MFSt?

Skal sjekke litt når det gjelder mineområder, går ut i fra du mener sjøminefelt?
Kjempeflott hvis jeg får hjelp til sjøminefeltene. Jeg håpet at forsvaret skulle ha noe om dette, men fant ingenting.

Når det gjelder FLuWa etc så er alt dette av interesse. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å plotte inn disse bare ved hjelp av stedsnavn.. de fleste postene var jo ikke i nærheten av stedsnavnet sitt.. iallefall langt unna. Men det er ikke en umulig oppgave og når man først bruker så mye tid på et kart som dette så er det også kjekt hvis man har en større bredde av installasjoner.

Erik H
Stutzpunkt
Moderator

I følge et tidligere svar fra Riksarkivet, så skal det befinne seg en oversikt for sjøminefelt i filene til inspektøren for kystartilleriet.
Mvh
Tormod
KGJ

Når det gjelder FLuWa etc så er alt dette av interesse. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å plotte inn disse bare ved hjelp av stedsnavn.. de fleste postene var jo ikke i nærheten av stedsnavnet sitt..
Jeg kan gi nøyaktige posisjoner i fra "min region" :) Der finnes en del oversiktskart, i tråden om Flugmelde Leit Kp ligger et FluWa kart.

Men det er ikke en umulig oppgave og når man først bruker så mye tid på et kart som dette så er det også kjekt hvis man har en større bredde av installasjoner.
Da foreslår jeg også, HaKa, KuWa, HKA Batterier, krigsfangeleirer og større støttepunkt :D
Flora krigshistorielag
Post Reply

Return to “Generelt om Tyske kystfort/installasjoner i Norge”