Vi kunne f.eks hatt en utenladsdel som var inndelt i land. For det er spennende å se på hva som er i utlandet også.
Siden det i den store verden er mye betong fra etter 1945 hadde det kansje vært interesant med en egen katogori for det også siden vi likevel er inne på tanken.
Hva skjer på kystfort forumet nå
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Ja, ihvertfall en del av de landene som det er mye å finne, og som sikkert en del av medlemmene har vært i eller kan tenke seg å reise til. Sverige, Danmark, Polen, Tyskland, Nederland/Belgia, Frankrike, Storbritania, og evt Mellom-Europa, Øst-Europa og Syd-Europa. Bare tenker høyt her, men det er vel det forumet er for.
Et annet ønske er at man kanskje burde splitte opp Oslofjord delen av forumet. Den er på fire sider. Telemark hadde vært fint å fått i en egen avdeling. Og evt Østfold og Vestfold. Lettere å finne frem når man er mye på farten som jeg er...

Et annet ønske er at man kanskje burde splitte opp Oslofjord delen av forumet. Den er på fire sider. Telemark hadde vært fint å fått i en egen avdeling. Og evt Østfold og Vestfold. Lettere å finne frem når man er mye på farten som jeg er...
Tyske kystfort i _Norge_, er vel passelig spesifikt ;-) Det er ikke om å gjøre å glippe for mye på fokus - og ihvertfall ikke omfavne resten av Europa om det allerede er vanskelig å orientere seg. Norge er for øvrig ikke på langt nær fulldekket.
Oppdeling av Oslo-området kan sikkert diskuteres, om noen har vel funderte tanker rundt dette. At det er som det er, har nok forklaring i at _kystfort_ var utgangspunktet...
mvh/KOS
Oppdeling av Oslo-området kan sikkert diskuteres, om noen har vel funderte tanker rundt dette. At det er som det er, har nok forklaring i at _kystfort_ var utgangspunktet...
mvh/KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet

Ikke nødvendigvis oppdeling av Oslo (by) området men av Oslofjordområdet, stor forskjell der
. Akershus, Vestfold, Østfold og Telemark har kystfort.

Mvh
Yngvar
Yngvar
Støtter den - nevnte område er ikke spesielt oversiktlig på forumet i dag.Yngvar wrote:Ikke nødvendigvis oppdeling av Oslo (by) området men av Oslofjordområdet, stor forskjell der. Akershus, Vestfold, Østfold og Telemark har kystfort.
Tanken jeg luftet om kategori(er) for utlandet kan gjerne være bare en som dekker det som er av bunkere, eller delt i 2 eller 3.
Skal se på endringer i forumet. takk for alle gode forslag.
Har sett på statistikk og jeg registrerer ikke her at vi er på vei ned.. vi flater vel sakte oppover hvis man ser fra starten av 2012?
Erik
Har sett på statistikk og jeg registrerer ikke her at vi er på vei ned.. vi flater vel sakte oppover hvis man ser fra starten av 2012?
Erik
- Attachments
-
- overviewoct2012.jpg (89.23 KiB) Viewed 1054 times
Hej!
Bifogar en länk till intressanta platser att besöka i gränstrakterna Hedmark/Värmland men det finns många fler sevärda platser efter hela gränsen men de flesta finns nog i de södra och mellersta gränstrakterna (Bohus län - Dalarna)
http://itkent.se/navigering/beredskapvvarmland.htm
/Magnum
PS. Intressant statistikutdrag!!
Bifogar en länk till intressanta platser att besöka i gränstrakterna Hedmark/Värmland men det finns många fler sevärda platser efter hela gränsen men de flesta finns nog i de södra och mellersta gränstrakterna (Bohus län - Dalarna)
http://itkent.se/navigering/beredskapvvarmland.htm
/Magnum
PS. Intressant statistikutdrag!!
Hej!
Ett tips på ett bra statistikprogram som jag använder på mitt företags webbplats men för ej kommersiellt bruk t.ex. föreningar, privatpersoner är det helt kostnadsfritt, så det kan kanske vara något för er som har privata hemsidor ... (det är mycket enkelt att installera)
Webb: http://nb.statcounter.com/
/Magnum
PS. Det här inlägget är nog placerat i fel kategori men admin kan kanske flytta det till passande kategori ...
Några exempel på några av de många statistikutdrag som StatCounter har:
Ett tips på ett bra statistikprogram som jag använder på mitt företags webbplats men för ej kommersiellt bruk t.ex. föreningar, privatpersoner är det helt kostnadsfritt, så det kan kanske vara något för er som har privata hemsidor ... (det är mycket enkelt att installera)
Webb: http://nb.statcounter.com/
/Magnum
PS. Det här inlägget är nog placerat i fel kategori men admin kan kanske flytta det till passande kategori ...
Några exempel på några av de många statistikutdrag som StatCounter har:
- Attachments
-
- dump1.jpg (26.32 KiB) Viewed 1013 times
-
- dump3.jpg (86.35 KiB) Viewed 1013 times
-
- dump5.jpg (30.78 KiB) Viewed 1013 times
Det er jo bra at statistikken viser at der er en økning. Kanskje flere av de besøkende burde skrive noe om kystfort også. Jeg syns at dette forumet bør holde seg i hovedsak til Norge, men fortell gjerne om turer du har tatt i utlandet. Jeg syns også at vi skal holde oss til kystfort og steder som ble brukt under andre verdenskrig.
Mvh
Yngvar
Yngvar
Synes også at vi bør unngå en alt for stor «formålsglidning» her på forumet. En av grunnen til at jeg liker dette forumet og ikke deltar overhode på en del av de andre større forumene som finnes er nettopp pga. at jeg synes det blir for uoversiktelig når det blir for mange forum og underseksjoner osv osv.
--
Tommy
Tommy
Hadde det vært en mulighet for å redusere datatrafikk ved å redusere størrelsen på bilder, enten automatisk eller ved at dem som legger dem inn reduserer dem selv (førstnevnte ville være å foretrekke). Endel ganske svære filer som ligger i enkelte tråder, og datatrafikk koster vel?Erik H wrote:Skal se på endringer i forumet. takk for alle gode forslag.
Erik
Nå legges jo dokumentasjon om utenlandske bunkere inn i linker og under "turer, møter og aktiviteter" Det hadde vært mer oversiktelig med en kategori som omhandlet utlandet. Denne kunne f.eks vært delt inn i 2-3 underkategorier om nødvendig.
Da hadde vi hatt alle utenlandske bunkere samla og ikke litt her og der blandt dei norske forta.
Uansett så synes eg at fortet, ehh forumet fungerer bra
Da hadde vi hatt alle utenlandske bunkere samla og ikke litt her og der blandt dei norske forta.
Uansett så synes eg at fortet, ehh forumet fungerer bra