Hva skjer på kystfort forumet nå

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

ettori

Vi kunne f.eks hatt en utenladsdel som var inndelt i land. For det er spennende å se på hva som er i utlandet også.

Siden det i den store verden er mye betong fra etter 1945 hadde det kansje vært interesant med en egen katogori for det også siden vi likevel er inne på tanken.
Rock'n Roll

Ja, ihvertfall en del av de landene som det er mye å finne, og som sikkert en del av medlemmene har vært i eller kan tenke seg å reise til. Sverige, Danmark, Polen, Tyskland, Nederland/Belgia, Frankrike, Storbritania, og evt Mellom-Europa, Øst-Europa og Syd-Europa. Bare tenker høyt her, men det er vel det forumet er for. :)

Et annet ønske er at man kanskje burde splitte opp Oslofjord delen av forumet. Den er på fire sider. Telemark hadde vært fint å fått i en egen avdeling. Og evt Østfold og Vestfold. Lettere å finne frem når man er mye på farten som jeg er...
Moderator

Tyske kystfort i _Norge_, er vel passelig spesifikt ;-) Det er ikke om å gjøre å glippe for mye på fokus - og ihvertfall ikke omfavne resten av Europa om det allerede er vanskelig å orientere seg. Norge er for øvrig ikke på langt nær fulldekket.
Oppdeling av Oslo-området kan sikkert diskuteres, om noen har vel funderte tanker rundt dette. At det er som det er, har nok forklaring i at _kystfort_ var utgangspunktet...

mvh/KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Yngvar

Ikke nødvendigvis oppdeling av Oslo (by) området men av Oslofjordområdet, stor forskjell der :oops: . Akershus, Vestfold, Østfold og Telemark har kystfort.
Mvh
Yngvar
Natter

Yngvar wrote:Ikke nødvendigvis oppdeling av Oslo (by) området men av Oslofjordområdet, stor forskjell der :oops: . Akershus, Vestfold, Østfold og Telemark har kystfort.
Støtter den - nevnte område er ikke spesielt oversiktlig på forumet i dag.
Magnum

Hej!
Instämmer, forumet borde vara mer uppdelat i flera kategorier ...
Inte för att göra "reklam" för Sverige :D men det finns många intressanta bunkrar/försvarsanläggnigar vid gränsen Norge/Sverige t.e.x. i Värmland.
/Magnum
Kvarven

Ja det er mange spennende bunker komplekser ved grensen Norge/Sverige.
ettori

Tanken jeg luftet om kategori(er) for utlandet kan gjerne være bare en som dekker det som er av bunkere, eller delt i 2 eller 3.
Erik H
Site Admin

Skal se på endringer i forumet. takk for alle gode forslag.

Har sett på statistikk og jeg registrerer ikke her at vi er på vei ned.. vi flater vel sakte oppover hvis man ser fra starten av 2012?

Erik
Attachments
overviewoct2012.jpg
overviewoct2012.jpg (89.23 KiB) Viewed 1054 times
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Magnum

Hej!
Bifogar en länk till intressanta platser att besöka i gränstrakterna Hedmark/Värmland men det finns många fler sevärda platser efter hela gränsen men de flesta finns nog i de södra och mellersta gränstrakterna (Bohus län - Dalarna)
http://itkent.se/navigering/beredskapvvarmland.htm
/Magnum
PS. Intressant statistikutdrag!!
Magnum

Hej!
Ett tips på ett bra statistikprogram som jag använder på mitt företags webbplats men för ej kommersiellt bruk t.ex. föreningar, privatpersoner är det helt kostnadsfritt, så det kan kanske vara något för er som har privata hemsidor ... (det är mycket enkelt att installera)

Webb: http://nb.statcounter.com/

/Magnum
PS. Det här inlägget är nog placerat i fel kategori men admin kan kanske flytta det till passande kategori ...

Några exempel på några av de många statistikutdrag som StatCounter har:
Attachments
dump1.jpg
dump1.jpg (26.32 KiB) Viewed 1013 times
dump3.jpg
dump3.jpg (86.35 KiB) Viewed 1013 times
dump5.jpg
dump5.jpg (30.78 KiB) Viewed 1013 times
Yngvar

Det er jo bra at statistikken viser at der er en økning. Kanskje flere av de besøkende burde skrive noe om kystfort også. Jeg syns at dette forumet bør holde seg i hovedsak til Norge, men fortell gjerne om turer du har tatt i utlandet. Jeg syns også at vi skal holde oss til kystfort og steder som ble brukt under andre verdenskrig.
Mvh
Yngvar
TommyG
Site Admin

Synes også at vi bør unngå en alt for stor «formålsglidning» her på forumet. En av grunnen til at jeg liker dette forumet og ikke deltar overhode på en del av de andre større forumene som finnes er nettopp pga. at jeg synes det blir for uoversiktelig når det blir for mange forum og underseksjoner osv osv.
--
Tommy
Tarjei

Erik H wrote:Skal se på endringer i forumet. takk for alle gode forslag.

Har sett på statistikk og jeg registrerer ikke her at vi er på vei ned.. vi flater vel sakte oppover hvis man ser fra starten av 2012?

Erik
Hadde det vært en mulighet for å redusere datatrafikk ved å redusere størrelsen på bilder, enten automatisk eller ved at dem som legger dem inn reduserer dem selv (førstnevnte ville være å foretrekke). Endel ganske svære filer som ligger i enkelte tråder, og datatrafikk koster vel?
ettori

Nå legges jo dokumentasjon om utenlandske bunkere inn i linker og under "turer, møter og aktiviteter" Det hadde vært mer oversiktelig med en kategori som omhandlet utlandet. Denne kunne f.eks vært delt inn i 2-3 underkategorier om nødvendig.

Da hadde vi hatt alle utenlandske bunkere samla og ikke litt her og der blandt dei norske forta.

Uansett så synes eg at fortet, ehh forumet fungerer bra :bra:
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”