Nyveien 18 er et stort lager eller noe, inne i fjellet.
Vet ikke hvor gammelt det er.
Kart
...kanskje det er et gigantisk tilfluktsrom...
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det var ikke langt unna døveskole eller hydro, mulig et tilfluktsrom eller et lager.Rottulf wrote:Ja![]()
Nyveien 18 er et stort lager eller noe, inne i fjellet.
Vet ikke hvor gammelt det er.
Kart
...kanskje det er et gigantisk tilfluktsrom...
Om det er porten på vedlagte bilde du sikter til så går den ned til en tunellRottulf wrote:Den ser tynn ut og har vinduer på toppen. Kanskje det er noen kraftigere dører lenger inn.
Kjørte forbi en gang da porten var åpen. Så at det var lamper langs veggene. Kunne ikke se enden av tunnelen, men nå rakk jeg jo bare å kikke i 1 sek.
Så også ut som det gikk litt nedover i fjellet..
Jupp, dette er nødutgangen til "holmestrandstunellen" på gamle E18.Jon-Vegard wrote:Hei Espen. Er det denne som går ned til midt i Holmestrandstunnellen? Gamle Europaveien? Der er det en tunnell som går oppover.
Jeg gir opp!Rottulf wrote:Farfaren min kom hit som jugoslavisk krigsfange. Har hørt at han bodde i den gule brakka da den stod oppe ved Grefsrud. Er ganske sikker på dette...
Tror han var med på å bygge C a s i n o
http://www.museumsnett.no/jarlsbergmuseum/snk_cas.htm
Området anlegget ligger på er overlevert til grunneier, det vet vi jo.Willys Jeep wrote:Hei,
bunkeren i Hanekleiva er solgt til en privatmann og det er han som eier skogen der bunkeren ligger.
Jeg har tegninger av denne bunkeren, men jeg vet ikke om det er lov og legge den ut på nettet. det er 14 små og store rom så bunkeren er ganske stor.
Mvh.
Willys Jeep
Jeg fant, jeg fant...Rottulf wrote:Er det noen som har bilder/kart over Grefsrud-leiren?