Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Riktig resonement,feil plassEinherjer wrote:Ser etterkrigs ut, gjetter vilt på Rødbergodden.

Sigfred R.
Hint: Slik så det ut da det var operativt.
Sigfred R.
Sigfred R.
- Attachments
-
- Hint.jpg (92.14 KiB) Viewed 1186 times
Ble det for bratt?Natter wrote:Hmm... Har ikke vært på utsiden her så jeg er usikker (hadde ikke tid til å gå helt opp dit i sommer), men koster jo ikke noe å prøve: Grøtavær (optisk/KO)?

Svaret er riktig,Natter.
Sigfred R
Det var nok mer et spørsmål om tid (snek inn en tur hit mellom fergen fra Bjarkøy og tilbake til Harstad) - kombinert med nettopp tett vegetasjon. Prioriterte en runde ned blant de få ekstyske restene i stedet for å lete rundt oppe i skogen derRasmusTerne wrote:Ble det for bratt?Er også vanskelig å se når vegetasjonen er på sitt frodigste.

Ser forresten ut som det er planer for utbygging akkurat i dette området mtp. den nye veien som er kommet opp hit..?
Vel, vi får haste videre... Her er en grei oppgave regner jeg med: Hvor er dette?
- Attachments
-
- IMG_4819.jpg (89.65 KiB) Viewed 1100 times
Nes fort er korrekt. Bildet er tatt fra en større ekstysk bunker som jeg antar er påbygd en nyere stilling for LV. To av de store kasemattene er synlig (med litt godvilje også den tredje) i bildet som viser utsikten mot Vestfjorden.Ole wrote:Nes?
hei.
HKB 19/972, Brensholmen? Haugen med K-bunkeren (R 636) ligner veldig i alle fall. Synes også jeg har sett den hytta før.
Sigfred R.
HKB 19/972, Brensholmen? Haugen med K-bunkeren (R 636) ligner veldig i alle fall. Synes også jeg har sett den hytta før.
Sigfred R.