Jeg har nu set nogle af de tegninger igennem jeg har. Jeg må desværre nok indrømme at jeg var lidt for hurtig til at bedømme "reservedelen".. Jeg kan ikke på tegningerne finde noget der ligner den på en prik.

Teorien om at det er et filter til hydraliksystemet kan måske stadig passe så kig endelig efter i alle kroge, men på de tegninger, jeg har, ser det ikke ud til at den er der.
Tegningerne er jo godt nok af en 38cm Drh. L. C/34 til to stk. 38cm SK C/34. Men da dette tårn i hovedtræk ligner tårnet i Åustrått så kan man også til dels regne med disse tegninger.
Til gengæld har jeg fundet til- og frakoblings håndtaget på mine tegninger. Det skal sidde i umiddelbar forbindelse med med hovedelmotoren som jeg har beskrevet i indlægget ovenover. Håndtaget sidder måske i en højde af 1,1 m over gulvet på maskinplatformen. Måske placeret på siden af en elevatorskakt. Kan være lidt svært at sige da der jo er tre elevatorer i jeres tårn og kun to i mit tårn..

Håndtaget har med stor sandsynlighed tre indstillinger; 1) Hauptbetrieb - 2) Notbetrieb - 3) Hilfsbetrieb..
Den vil sidde i forbindelse med dette her

Se den i fuld størrelse: http://www.kystfort.com/gallery-2.htm
Det kunne måske godt være det gule men I skal nok nærmere lede efter noget det kan "vippes"..
Morten