Barn fant pistol i grøfta

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

StigG

Jeg fant også en Mauser ved siden av Lugeren, men den hadde ligget ubeskyttet, å var helt opprustet og treverket smuldret bort. Videre utgraving ble stanset, av store mengder skarp amunisjon. Ser ikke bort ifra att det kunne ligge mere der. Har hørt i ettertid att eieren av naustet hadde forsynt seg rikelig fra det lokale fortet...
MVH

Stig G
RasmusTerne

StigG wrote:Jeg fant også en Mauser ved siden av Lugeren, men den hadde ligget ubeskyttet, å var helt opprustet og treverket smuldret bort. Videre utgraving ble stanset, av store mengder skarp amunisjon. Ser ikke bort ifra att det kunne ligge mere der. Har hørt i ettertid att eieren av naustet hadde forsynt seg rikelig fra det lokale fortet...
Du så tilfeldigvis ikke en MRS 18 der? :)
http://www.kystfort.com/forum/topic632-15.html
Sigfred R.
Christian B

Jeg var også liten gutt da en pistol ble funnet i hagen til en kompis av meg, det var en sak med meget mye rust selvfølgelig, men flere påsto at dette var en Colt.

En Colt 45. fikk jeg derimot i hånd i tenårende, da en kompis av meg kom tuslende med en 1911 som hadde vært i familen siden krigen :) (vet ikke hvor det ble av denne)

En slekning har en Luger, desverre så ble parabellum ammo litt kraftig for denne pistolen, så, magasin og magsinbrønn er skadet, men må si at Lugere'n er en merkelig sammensatt teknisk pistol :)
TrondK

Har kun funnet en flammekaster jeg.

Iallefall som jeg ønsker å vedkjenne på et offentlig forum.. PDT_Armataz_01_18
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
dolmen

Jeg finner kun gamle vaskevannsfat.Ikke mye å skryte over.
Dolmen.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”