Tyske stillingar i Sund kommune

Kystfortene i Hordaland er primært plassert rundt Bergen som hadde status som festningsområde.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Dette er meldt pent vær til helga nå, så tenkte jeg skulle se på stillingen på eide, bor et steinkast unna så har tid å undersøke området rundt ammo-bunkeren som er avbildet et par-mange poster over her, så har jeg en kamerat som skal vise meg OP på Kleppe.

Ang marsteinen, så tviler jeg fint at en finner disse ved marsteinen hotell, for det er da et øy med fyrtårn uti korsfjorden..

Nå må det sies at jeg har bodd på sotra i snart 3 år så lommekjent er jeg ikke :)

Steinsland, noen som vet om denne??
Hilsen Bård.
KAV
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2007 21:50
Location: Sund

Hei BunkersBaard

I Eide er det ikkje mykje att.
Ammolageret er vel det einaste som er synlege restar av stillinga.
Kanonstillinga som er nemd er under eit av husa og som del av grunnmuren. Dette er det huset som ligg øverst på toppen sør om krysset.
Kva som er å finna i kjeller/hagen veit eg ikkje.

I innkjøringa til dette huset stod det før og under krigen eit mindre bustad hus. Dette var det fyrtse som var okkupert av tyskarane.

Seinare bygde dei ei større brakke omlag der som leikestativet står på marka litt lenger sør/aust.
Det gamle bustadhuset vart rive etter krigen.

Frå dei som budde i huset har eg fått ein del papir og handskrevne skildringar frå okkupasjonstida.
Eg freistar å henta inn meir frå andre tidsvitne med tanke på å lage ein artikkel til tidskriftet "Havstrilen".

Når det gjeld Kleppe, så er det ein velkjent post.
Her vart mellom anna funne ammo so seint som på 70-talet.

Steinsland veit eg ikkje kva er. Har sett denne markert på kart på Tofterøysida. Altså nordvest om brua.
Nokre seier at dei hadde ein vaktpost på Steinslandskaien.
Det eg med sikkerhet veit er at det på Sæle er ein peilestasjon for ildledning til MKB Fjell. Denne finn du om du kjører ut mot Sæle og stoppar rett etter at vegen går gjennom skaret på toppen ved Hummelsund. Gå rett opp mot toppen av fjellet. Enkelt å finne fram.

Ellers i Sund så MÅ du jo vitja Lerøy med tilhøyrande herligheter
PDT_Armataz_01_11 PDT_Armataz_01_11 PDT_Armataz_01_11
KAV
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Var en liten kjapp spontantur til Tofterøy og Kleppe, jeg ønsker meg papirkart over sotra nå, eneste jeg fant før sæle i hummelsund var denne:
Image
Image

Var jeg på riktig plass?? tenkte også på denne hytta:
Image

Disse fant jeg etter beskrivelsen til KAV her.

Så kjørte jeg til kleppe, traff en fyr som sa jeg måtte gå opp der og der, magefølelsen min fikk ikke det til å stemme så jeg snudde der og mener jeg var på feil plass!! (skal sjekke NiB)

Ellers Stoppa jeg ikke på Eide ettersom jeg hadde guttungen med!!!
Hilsen Bård.
Kleppe_georg
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2010 4:33

på kleppe så må du gå i ca 15 min opp mot veten der mobilmasten er. det er en tursti som er merka heile veien opp mot varden eller kleppe aksla som vi kaller det i moderne tid. der er det ingenting igjen, alt er rasert. men det sto vistnok noen brakker og stein hus og ett hav av minefelt samt ammunisjon. det er ikkje så mange som har så mye informasjon samt doku og bilde ut av kleppevarden.
Jan_warberg
Posts: 24
Joined: 17 Feb 2021 14:46

KAV wrote: 23 Aug 2007 16:07 Er da nåken på forumet som har kjennskap til tyske stillingar i Sund kommune ?
Tenkjer på bilete, kart etc av stillingane på Marsteinen, Kleppe, Steinsland, Tofterøy, Eide, Lerøy og Visterøy ?

Eg legg ved kopi av etterretningrapporten frå Digitalarkivet, med von om syndeforlating for brot på opphavsretten PDT_Armataz_01_09 PDT_Armataz_01_09 , for å syna kva stadar det er snakk om.

Ps: Er da nokon som veit korleis ein får desse koordinatane opp i Norge i bilder ?
Finnes det flere oversikter som dette, dette var bilde Vestland 16 og 17. SKulle gjerne sett resten, evt navn på dokument som inneholder disse.
Post Reply

Return to “HORDALAND”