HKB 21./ 972 Rödberghamn

Mange av kystfortene i fylket er gruppert rundt Trømsø by og spesielt Lyngen som ble den nye tyske forsvarslinjen mot de russiske styrker.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Ole
Posts: 998
Joined: 03 Mar 2009 23:42
Location: Kragerø/Bjarkøy

Re: HKB 21./ 972 Rödberghamn

Post by Ole »

sunriise wrote:Hei alle som har tjenestegjort på Rødbergodden Fort!

Jeg; Trond Johannessen, tjenestegjorde der som servomekaniker i tiden oktober 1970 til og med november 1974! Ut ifra jobben som matros i sjforsvaret hadde jeg jobb ifra kl.08:00-16:00. Var veldig kjent på fortet av den grunn at jeg hadde rutinekontroll av radar systemet i OPS rommet daglig. Gikk daglig på alle 3 kanonene for å sjekke at allt var ok. Hadde noen turer på Skorliodden med en Radar Kvartermester for å kjøre radaren der. Kan fortelle mye om dette fortet, skulle ønske å mimre med gamle kjente!
Heisann.

Jeg var sentralist/fjernskriveropr. på RØF februar-september 1972 og husker både deg og den andre matrosen som bodde i "villaen" utenfor fjellanlegget.

Sjekk også denne tråden, som er den egentlige tråden for RØF: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=426
sunriise
Posts: 6
Joined: 23 Feb 2018 0:12

Re: HKB 21./ 972 Rödberghamn

Post by sunriise »

Så flott hva heter du? Eg bodde sammen med Axel Robinson nickname Robin.
mvh.

Servomatros Trond Johannessen.
sunriise
Posts: 6
Joined: 23 Feb 2018 0:12

Re: Ønsker å besøke Fortet til sommeren.

Post by sunriise »

winther wrote: 18 Mar 2008 11:31 Jeg skal komme tilbake med flere bilder etter hvert. Kommandobunkeren er in takt, bortsett fra ytterdøren på baksiden som er ødelagt.

Det finnes flere instllasjoner i området.

Til Stian og andre som måtte være interessert i å besøke stedet: Ta gjerne kontakt med meg på forhånd. Jeg bor i Tromsø og er ofte i Rødbergshamn ettrsom jeg har en fritidseiendom i nabobygda Lenvika, en liten kilometer unna. Bunkeren ligger forresten på vår sjøtomt på Spira.
Har vært stasjonert der fra oktober 1970 til og med november 1974!

Hilsen Trond Johannessen(servomatros)

Mail me: trond.johannessen@outlook.com
mvh.

Servomatros Trond Johannessen.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Re: HKB 21./ 972 Rödberghamn

Post by Natter »

Her er det mange poster som skulle vært flyttet til https://www.kystfort.com/forum/viewtopi ... 2679#p2679
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Post Reply

Return to “TROMS”