HKB 2./983 Engenes

Mange av kystfortene i fylket er gruppert rundt Trømsø by og spesielt Lyngen som ble den nye tyske forsvarslinjen mot de russiske styrker.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

knutbaille
Posts: 1
Joined: 09 Nov 2012 0:41

Hei

Rivingen er stoppet ! :)
En gjeng ildskjeler har trampet gjennom å fått dette overdratt til noe vi kaller "Bunkersens venner", er en støttegruppe på facebook forøvrig..

Nå er det mange som har engasjert seg i dette å etterlyser bilder som de mener kan brukes i en form av informasjon om området, kanskje i regi av Midnattsol kro, ibestadposten etc.
Vi har funnet noen som er vannmerket av admin her, håper han kan være en engel å frigi disse til oss :) kanskje det vanker en premie når du/dere kommer på visitt igjen. Vis noen andre har noen informasjon om området,bilder,historier ifra krigens dager så er vi svært takknemlig.
Jeg må ærlig talt si at det dere har her på forumet er ganske fantastisk, har sett bilder av steder på Engenes som jeg ikke visste av, så takk for det :)

-Knut Børge Berg
Andørja <3
User avatar
Kvarven
Posts: 959
Joined: 25 Apr 2011 18:33
Location: Bergen

:bravo
ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Dette er fantastiske nyheter i disse rivningstider :bravo :bravo :bravo

Anbefaler alle til å støtte dei på Facebook.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3491
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

:bravo bra jobba der opp i nord. Facebook er nyttig for de som er utenfor "hardcore" forumet :) Sprer info og opplyser.

Bunkersens venner
Forsvaret har besluttet å rive Utkikktårnet på Engenes, den best bevarte bunkersen fra 2.verdenskrig.
Vi mener den har h
istorisk verdi og ønsker å bevare den.
Derfor lager vi en støttegruppe/interesseforening for å forhindre riving og i neste omgang få den fredet.
Anlegget har en unik beliggenhet for historieformidling og er også et turistobjekt.
Støtt oss dersom du mener at dette er viktig!!
https://www.facebook.com/groups/498727560159612/
Vi har funnet noen som er vannmerket av admin her
uff... hva har jeg vannmerka nå da? :) eller er det navnebroren min? :)

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Slik var det her i 2009 :)
Attachments
Fjerneverdig.jpg
Fjerneverdig.jpg (54.75 KiB) Viewed 283 times
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

DigiNorse
Posts: 1
Joined: 15 Jul 2019 13:31

Gammel tråd, men jeg tar sjangsen uansett.
Er det noen som har en skisse over hvordan fortet var i operativ stand ? Har googlet litt men så langt ikke funnet noe.
ChristianMeland98
Posts: 1
Joined: 18 May 2017 17:21

Hei. Noen som har ny info og gjerne dokument, gamle kart fra Engenes fortet? Har samlet sammen en god del info selv og fått satt sammen et godt infohefte om fortet på vell 30 sider, men plutselig vet noen nåkka eg ikje vet.
Post Reply

Return to “TROMS”