Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Nå skal ikke jeg svare på det lilje, men Natter hadde vel rett på nærmeste land og du hadde rett på stedet.
Mvh
Yngvar
Yngvar
Den til venstre er MKB 4./501 Toraas. Den i midten/til høyre er verre: MKB 2./501 Rauöy stemmer best mtp retningen, men tviler på at den er synlig på bildet, så da er det vel HKB 6./980 Torgauten?lilje wrote:Men da kan jeg kanskje spørre et enkelt spørsmål: Hvilke to festningsverk ser man på horisonten i bildet, et i knausene helt i venstre kant og et omkring høyeste punkt til høyre for midten av bildet?
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Torås stemmer, men så vidt jeg ser (sammenligner med bilde jeg selv har tatt med iPhone fra omtrent samme plass) er det brukt temmelig mye vidvinkel, og det vi ser som høyeste punkt i horisonten i høyre halvdel av bildet er ikke på den andre siden av Oslofjorden, men mye nærmere.
Hint, lyskaster
Mvh
Yngvar
Yngvar
Støttepunktet på Verdens Ende Tjøme. Vippefyret er med mitt i bildet og gjestehavnen til høyre. Bilde tatt mot nord. Kommando bunker på Toraas kan skimtes til venstre for huset og Tjønneberget på Hvasser er på høyre side av bilde på andre siden av sundet, Røssesund. Skåetangen er ett godt stykke til venstre for bilde, vestover.
Da er det din tur Anders
Mvh
Yngvar
Yngvar
Skjønner ikke helt hvorfor det var vanskelig. Trodde vippefyret var ganske kjent, så tilslutt var jeg bare nødt.
Free for all, or the first one

Free for all, or the first one

Last edited by AndersHJ on 20 Feb 2016 9:50, edited 1 time in total.
-
HKB 24./972 Finnlandsnes?
Hva heter denne stranda?
Godtar også navnet på stranda som skimtes på det nederste bildet.
Godtar også navnet på stranda som skimtes på det nederste bildet.
- Attachments
-
- CIMG2180quiz.jpg (559.76 KiB) Viewed 1639 times
-
- CIMG2182quiz.jpg (479.71 KiB) Viewed 1639 times