Jeg synes dette minner veldig om HKB 34./976 Kvitnes i Hareid?[/quote]TommyG wrote:Okei, neste oppgave. På hvilket batteri er det man har denne flotte utsikten.
Det har du nok helt rett i

Moderators: Stutzpunkt, KOS
Jeg synes dette minner veldig om HKB 34./976 Kvitnes i Hareid?[/quote]TommyG wrote:Okei, neste oppgave. På hvilket batteri er det man har denne flotte utsikten.
Nja, nå tenke jeg ikke på for ventilasjon jeg da, men radiatorer:Natter wrote:Har gode bilder av alle rørene på Hambaara, men de ser ut til å gå ut av rommet, så det er vanskelig å si (varmeveksleren til ventilasjonen er uansett fjernet).TommyG wrote:Ja, nettopp. Den på bildet over er fra kommandobunkeren på Hambaara, og der fikk jeg inntrykket av at den var tilkoblet sentralvarmen, men jeg kan selvsagt ta feil. Har også et bilde fra dusj-bygningen på Rugsundøy, som definitivt er en varmtvannsbereder.
Det er vel også forskjell på vann til varmeveksler og vann til forbruk mht trykk? Vet ikke om det er forskjell på en "fyrkjele" og en "bereder" i så måte (vil tro sistnevnte er trykksatt i det minste, ellers ville det vel bli for mye varmetap via en ekstern trykktank el?).
Godt poengTommyG wrote:Nja, nå tenke jeg ikke på for ventilasjon jeg da, men radiatorer:
Det stemmer - det er snakk om en helt spesifikk ting (veldig artilleri-relatert).TommyG wrote:Noe slags rekkefølgeplan for togtransport. Antar det er snakk om transport av krigsmaterialer siden det er beskyttet med Flak og MG(?) etc. Men, dette er jo ting man kan lese fra bildet, så jeg antar du er ute etter noe mer spesifikt?
Det stemmerFrode G wrote:Kan det være lasterekkefølgen til jernbanekanonen Schwerer Gustav?
Den var jo utstyrt med Flak og MG