Dette er ikke ferdig enda, men håper det kan inspirere andre til å finne frem kosten og sparkelet !
1/35 skala støttepunkt
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Mitt nyeste prosjekt som jeg faktisk jobber med i disse dager, er kort fortalt bygge et støttepunkt med tre bunkere basert på et papprør fra Foto Knudsen 
Dette er ikke ferdig enda, men håper det kan inspirere andre til å finne frem kosten og sparkelet !
- Attachments
-
- Knudsen.JPG (31 KiB) Viewed 1845 times
-
- STP1.JPG (74.19 KiB) Viewed 1845 times
-
- STP1-2.JPG (58.35 KiB) Viewed 1845 times
Imponerende arbeid.
Jeg har et spørsmål til deg; når du er ferdig med dioramaen- setter du glass eller plexiglass over for å forhindre støvoppsamling i de flotte detaljene?
Jeg har et spørsmål til deg; når du er ferdig med dioramaen- setter du glass eller plexiglass over for å forhindre støvoppsamling i de flotte detaljene?
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Voldsom interesse her plutselig 

Hadde en Sherman tank stående på en hylle i flere år og faktisk synes jeg den så enda bedre ut da jeg tok den ned en da jeg satt den opp
Naturlig aldringsprosess?
Her er noen bilder av fjellarbeidet... Hvis dette ser strevsomt ut så er det nettop fordi det var det!
Slenger på noen bilder med litt forklaringer - Når det er sagt finnes det garantert enklere løsninger enn dette!
Fjell kan man kjøpe på plater som kan formes... den vanskelige delen er å skjule alle skjøter i etterkant og ikke minst male det så det faktisk likner på fjell..Hvordan får du til og etterligne fjell? Er det kjøpt ferdig laga eller?
Jeg bruker mye fra gamle sett, men det meste er å få kjøpt løst, eller ihvertfall i små sett. Tamiya har f.eks mange sett med forskjellige våpen i god kvalitet.Hvor får du våpnene fra egentlig? Går det an å kjøpe løst eller er det deler fra andre byggesett som blir brukt?
Burde nok gjort det ja, men der stopper tolmodighetenJeg har et spørsmål til deg; når du er ferdig med dioramaen- setter du glass eller plexiglass over for å forhindre støvoppsamling i de flotte detaljene?
Hadde en Sherman tank stående på en hylle i flere år og faktisk synes jeg den så enda bedre ut da jeg tok den ned en da jeg satt den opp
Naturlig aldringsprosess?
Her er noen bilder av fjellarbeidet... Hvis dette ser strevsomt ut så er det nettop fordi det var det!
Slenger på noen bilder med litt forklaringer - Når det er sagt finnes det garantert enklere løsninger enn dette!
- Attachments
-
- Legg på småstein, sand busker og annet tjafs... Så er man godt på vei.
Mineskiltet fant jeg på nettet og printet ut ;-) - Fjell7.jpg (122.33 KiB) Viewed 1658 times
-
- En rull med ståltråd og en nebbtang mens kona ser Hotel Cæsar....
- Fjell6.jpg (64.73 KiB) Viewed 1658 times
-
- Deretter begynner malingen... Mørkt i bunn og lysere og lysere på høydene.
- Fjell5.jpg (92.41 KiB) Viewed 1658 times
-
- og støpte det hele fast + dekket over alle skarpe kanter.
- Fjell4.jpg (90.04 KiB) Viewed 1658 times
-
- ..brettet ned kanten på det nivået jeg ville ha....
- Fjell3.jpg (86.61 KiB) Viewed 1658 times
-
- Først klippet jeg ut et stykke "fjell" og limte fast i bunnplaten...
- Fjell2.jpg (100.33 KiB) Viewed 1658 times
Ja det kan gjerne være snestorm utenfor døra så lenge du kan kose deg med slikt detaljarbeide.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.