Magnet fisking :)

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

bactuz wrote:
Voje85 wrote:Neste helg drar jeg inn i vestfolds dype skoger og fisker i et stort vann som ligger rett ved en russisk fangeleir :) Da får jeg iværtfall brukt magneten! :)
Ingen fiskelykke her heller siden vi ikke har fått tilbakemelding? Regner jeg med....

Du har vel ikke gitt opp? :bra:
Nå skal du høre.. Jeg tok turen inn i skogen ved den russiske fangeleiren! MEN.. etter en times fisking etter skatter fra 2.verdenskrig fikk jeg en stor tilskuerskare.. som om ikke det var nok.. stoppet to biler like ved og så på.. fikk en veldig stor følelse av at disse menneskene ikke likte det jeg gjorde i vannet som ligger like ved noen hytter.

Nei, gir ikke opp.. men neste gang jeg drar dit.. blir det en dag i uka og ikke helgen, da alle er på hytta! :)

Har en god "feeling" på at det hjemmer seg noe i dypet der.
Relic Hunter
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

rhandber wrote:
ole w wrote:tok med meg krana og magneten min og dro opp en pz iv i helga. :shock: Neida bare tuller, kul tråd med en ide som jeg aldri har tenkt på før men, det frister å prøve! :bravo

det å fylle en plastikktank med skruer, pælme den i en damm og trekke den opp teller ikke ole w ;)
ha ha :D Må nok skaffe meg en slik magnet. :bra:
ow
sjefen06
Posts: 1
Joined: 19 May 2012 15:57

hei. jeg har drevet med magnet fisking i mange år og det er en spennede hobby. når det gjelder type magnet så kan du glemme det en kar nevnte tidligere om høytaler magnet med mindre du bare er int i spiker og skruer,de er alt for dårlige til tyngre ting. har selv flere typer jeg bruker og har hatt god erfaring med 295 kg magnet som kan få kjøpt på ebay. koster mellom 500 og 700 kr. den er veldig bra. husk og kjøpe en med senter hull til og feste tau i, husk og bruke et kraftig tau(har mistet noen mag pga dårlig tau)
et begynner tips er og undersøke hvor det har vært gamle militær leirer og lete i vannene rundt dem.

se linken under for magnet men husk og spørre selger om han kan skaffe mag med senter hull.
lykke til.

http://www.ebay.com/itm/NEODYMIUM-MAGNE ... 2a1e1f4b4d
Guttorm
Posts: 10
Joined: 13 Jun 2011 9:19

Sender link til et norsk firma som selger kraftige magneter lagt for formålet. Koster litt, men det gjør fiskestang og sluker også. Da jeg prøvde magneten i et tjern i fjor sommer var det en paramilitær fiskeoppsynsmann som åla seg innpå meg og trodde han tok meg i å fiske med teine eller garn, hvilket var forbudt. Han klarte imidlertid ikke å skjule den enorme skuffelsen da han fikk se magneten i enden av tauet. Skitt fiske!

http://www.whites.no/supermagneter/
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Kan anbefale å handle hos Arne Schau, som driver Whites.no... bestilte gullvaskeustyr hos han, fikk vel pakka 3 dager etter jeg bestilte ;)

Vurderer den magneten sjøl, men ikke i år, skal vaske i år :)
Hilsen Bård.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”