Status mht Norske regelbau bunkere er nå at alle jeg kjenner til, som har vært bygget eller påbegynt finnes nå som 3D modell. Det mangler imidlertid en S536 fra Vardås, men den mangler kun litt.
Vedlagt er liste i Excel med bilde og link til 3D Warehouse hos Google Sketchup med bunkeren som kan lastes ned. Siste prosjekt som er lastet opp er kombinasjonen 633 og 634 fra Stp Corbiere på Jersey. Laget den til Malcom (aka M19Madmal på AHF) etter hans omfattende hjelp med min revisjon av M19 og 633.
Arbeid som pågår:
- 20mm FLAK38 Quad.
- S536 Vardås. Layout i tårnet gjenstår. Litt annerledes enn Møvik mer likt Trondenes med ansetter.
- Herdla torpedo batteri.
Holder på med ett omfattende arbeid med Herdla sammen med Natter. Han har gjort en formidabel innstats med bilder, tegninger og oppmåling. Jeg har satt opp en FTP server for å kunne håndtere informasjonsmengden. Det er over 4 GB pr nå. Målsettingen er å lage en mest mulig komplett modell av Herdla torpedobatteri sånn den er nå / når det ble nedlagt. Samtidig bygges det inn i modellen utførelse i 1944, 1975 (trådstyrte torpedoer) og tilslutt ombygging 1994 med Svenske torpedoer TP61. Målsettingen omfatter, torpedobunker, kommandobunker, torpedoverksted, stridshode lager samt sensorer/småbunkere. Vi får se. Både Natter og jeg er ganske pirkete på detaljer så dette tar tid

Jeg vil forsøke å holde denne tråden oppdatert med arbeidet etter hvert som det går fremover.
Av prosjekter under planlegging / ønske er:
- Oscarsborg torpedobatteri. Har funnet en ny tegning (noen som har noen bedre)
- Austerått / Fjell trippel kanon.
- Oppgradering av eldre modeller.
Anders