Hva er dette?

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Locked
sveingeorg
Posts: 99
Joined: 29 Oct 2009 22:52
Location: rypefjord

Tenkte jeg skulle legge ut denne gjenstanden for identifisering. Den er ca 3 cm i radius og er merket med årstallet 39. Det er rester av et slags lite metallnett som har ligget over fronten. Er dette en elektronisk gjenstand :?:
Attachments
P1000493.JPG
P1000493.JPG (32.81 KiB) Viewed 675 times
P1000495.JPG
P1000495.JPG (34.58 KiB) Viewed 675 times
jergul
sveingeorg
Posts: 99
Joined: 29 Oct 2009 22:52
Location: rypefjord

På motsatt side av årstallet er det et merke som ser ut som en vulkan/fjellkjede med flammer. Vanskelig å få tatt et godt bilde. Noen som har kjennskap til dette?
Attachments
P1000497.JPG
P1000497.JPG (242.18 KiB) Viewed 610 times
jergul
sveingeorg
Posts: 99
Joined: 29 Oct 2009 22:52
Location: rypefjord

Dette er en del fra en gm 38, tysk gassmaske!
jergul
sveingeorg
Posts: 99
Joined: 29 Oct 2009 22:52
Location: rypefjord

Her er et bilde
Attachments
gm38-8.jpg
gm38-8.jpg (62.45 KiB) Viewed 504 times
jergul
F34
Posts: 71
Joined: 19 Sep 2009 17:24

Nydelig del...

Kjenne æ blit litt matt i beina.. sukk..
Det enkle er ofte det beste!!
sveingeorg
Posts: 99
Joined: 29 Oct 2009 22:52
Location: rypefjord

F34 wrote:Nydelig del...

Kjenne æ blit litt matt i beina.. sukk..

Unødvendig og tøvete kommentar f34 :nei:
jergul
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Artig å se denne delen i bruk.Må si jeg har grublet mye over hva det kunne være. :)
Dolmen.
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

sveingeorg wrote:
F34 wrote:Nydelig del...

Kjenne æ blit litt matt i beina.. sukk..

Unødvendig og tøvete kommentar f34 :nei:

Fordi???

Sorry for jeg er syrlig her, men ser du svarte på din egen spørsmål!! derfor spør jeg hvorfor du synes han beundrer svaret ditt!! :smoke:
Hilsen Bård.
sveingeorg
Posts: 99
Joined: 29 Oct 2009 22:52
Location: rypefjord

BunkersBaard wrote:
sveingeorg wrote:
F34 wrote:Nydelig del...

Kjenne æ blit litt matt i beina.. sukk..

Unødvendig og tøvete kommentar f34 :nei:

Fordi???

Sorry for jeg er syrlig her, men ser du svarte på din egen spørsmål!! derfor spør jeg hvorfor du synes han beundrer svaret ditt!! :smoke:
Ingen big deal for meg bunkersbård, jeg ble vel litt støtt over det jeg oppfattet som sarkasme. Jeg synes det er morsomt å få avklart hva forskjellige gjenstander jeg finner på mine turer er, og denne gangen var det lite hjelp på forumet. Til slutt fant jeg det ut selv ved en ren tilfeldighet da jeg så på westcoastdiggers på YouTube. Derfor svarte jeg på mitt eget spørsmål. Det var sikkert fler på forumet som lurte på hva det var. Gøy! Trives godt på dette forumet og får som oftest identifisert gjenstander jeg legger ut her. Når det er sagt så er det litt vanskelig å fatte hva du spør om BUnkerbård. Dessuten har jeg aldri vært borti deg tidligere her på forumet og har lite til overs for folk som bare dropper innom for å lage støy.
jergul
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Til slutt fant jeg det ut selv ved en ren tilfeldighet da jeg så på westcoastdiggers på YouTube. Derfor svarte jeg på mitt eget spørsmål. Det var sikkert fler på forumet som lurte på hva det var.
Jeg var en av de som lurte på hva det var, og synes det er på sin plass at folk legger ut svaret hvis de finner det slik sveiningeorg gjorde her :-)
mvh
Paul S.
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Jeg lurte også på hva det var, jeg kritiserte bare sveingeorg for hans svar til F34, at det er en nydelig del og greier synes jeg er greit sagt om en ikke har mer å si, å kalle det usmakelig synes jeg var litt på kanten... spørs om F34 mente en nydelig funn eller bra bevart del eller noe, mye kan menes om et nydelig del :)

Sveingeorg, jeg ønsker ingen vondt men du trengte ikke å svare ham da!! og selv har jeg blitt kritisert et par ganger her på forumet og LÆRT meg av det :)
Hilsen Bård.
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Jeg stenger denne tråden, dette går helt feil vei i forhold til opprinnelig tema.
Mvh
Tormod
Locked

Return to “Mindre våpen og utstyr”