Den type komandobunker er det mange av nordover. Ligner på Elgsnes også, men terrenget stemmer ikke der heller.
Jeg gjetter bare: HKB 1/ 480 Holm
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
-
Noen av kriteriene stemmer,bortsett fra terrenget, som se mer ut som Nord-Troms.
Sigfred R.
Noen av kriteriene stemmer,bortsett fra terrenget, som se mer ut som Nord-Troms.
Sigfred R.

Prøver en liten vri, som egentlig bør være lett å gjennomskue - selv om man ikke kjenner igjen stedet og kan finne fasit i en viss bok: Hvilken bunker var påbegynt her (batterinavn gir ekstra bonus

- Attachments
-
- IMG_2602.jpg (137.48 KiB) Viewed 1174 times
Jeg har vært et par ganger rundt på Brettingen ja, men har aldri vært inne i fjellanlegget (og nå vil det vel aldri bli noen mulighet for det heller). Jeg antar at bildet er fra den delen av anlegget som ble sprengt i sin tid?Vevang wrote:Stemmer detHar du besøkt den?
Ny oppgave:
Hvor er dette. Bonus for å også fortelle hvor gangen leder til.
- Attachments
-
- qzzz.jpg (219.22 KiB) Viewed 1122 times
--
Tommy
Tommy
Det stemmer det,tunnelen går fra den tyske kommandobunkerenTommyG wrote:Jeg har vært et par ganger rundt på Brettingen ja, men har aldri vært inne i fjellanlegget (og nå vil det vel aldri bli noen mulighet for det heller). Jeg antar at bildet er fra den delen av anlegget som ble sprengt i sin tid?