Ikke alle Kystfort er like Imponerende som andre, men av og til så dukker det opp ting eller Kystfort som man sier rett og slett "Woooow"... Post dine Wooow bilder her

Mvh Andrè Aga
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Ja det er vanskleig å sette fingen på noe spesifikt, men skal vi gå etter størrelse, så er det nok kasematten (m/bunker) på bildet over her som er den største enkeltkonstruksjonen i betong som finnes i kystfort i Norge.Men det finns svært mange stader som er imponerande på andre måtar.
Trondenes fort er det mest imponerende jeg har sett til nå, synd det var millitært område i `94 og ikke tillatt og ferdes ute på anlegget utenom rundt "Barbara". Er det slik enda forresten? Drømmer om en tur til Austrått Fort og MKB 6-502 Vara. Får se til sommeren.Andre Aga wrote:Hvem Kystfort synes du er det mest Imponerende?
Ikke alle Kystfort er like Imponerende som andre, men av og til så dukker det opp ting eller Kystfort som man sier rett og slett "Woooow"... Post dine Wooow bilder her
Mvh Andrè Aga
Woow!!! På Trondenes har jeg aldri vært! Oiii... En slik kanon urestaurert er jo helt fantastisk... Den er liksom ikke rørt ifra krigens dagen... Det var jeg som startet denne tråden... Jeg er mektig imponert... Ja, dit skal jeg ta med familien til sommeren... Håper bare at vinteren går fort nå da PDT_Armataz_01_11tor a wrote:det ermye interesangt å se på trondenes. ikke bare den restaurerte adolf kanonen, men det var jo faktisk 4 stk av de der. det er jo også en god del anlegg under jorden i forbindelse med hver kanon. det er også tunneller med forbindelse mellom hver kanon. skal se hva jeg finner ved å bla litt i gamle album. her er et bilde av en av de andre kanonene. imponerende størrelse på de. har selv krabbet gjennom løpet på de.