Lei av snekka?

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
RasmusTerne

Mitt kjære Sjøforsvar blir mindre og mindre... :(

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 749775.ece
"Freggis" Sigfred R.
Natter

KNM Horten og Hauk-klassen har vært ute av Sjøforsvaret en god stund... Det er FLO som eier (og avhender) disse. Vi blir mao ikke mindre enn vi allerede har vært en stund (faktisk vokser vi litt på nyåret når Storm-klassen fases inn :-) ).
RasmusTerne

Joda,"Storm"-klassen er sikkert et effektivt våpen;( når vi har råd til å operere den).
Men jeg er glad for at jeg fikk tjenestegjøre på fartøyer som så ut som fartøyer,og ikke som hurtiggående lektere, og et Sjøforsvar som hadde råd til å la en fregatt ligge å slingre utenfor Senja i 14 dager for å registrere bølgehøyde og frekvens! :)
Nostalgisk og OT utblåsing fra
Sigfred R.
Natter

Sånn for ordens skyld: Jeg synes også at 23 kampfartøyer er i minste laget for en nasjon med de havområder (og dertil ressurser) som Norge rår over...
Cap

Har nettopp vært på "Security" kurs (ISPS), og et av de mest aktuelle temaene der var hvem som skulle vokte installasjonene våre i Nordsjøen skulle visse ekstremister rette blikket i den retning..? Får håpe de ikke tåler kulda :shock:
Mvh Ken

The future is not what it used to be...
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”