Regelbau linker på en side.

Rundt om kystfort og andre større forsvarsanlegg er det masse forskjellige bunkere. Noen er standardiserte mens andre er modifisert til å passe inn i terrenget. fortell om "dine" bunkere!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Jeg snublet over en dansk nettside i går, og legger en link her. Jeg vet utmerket godt at linker skal ligge under Andre linker/organisasjoner på internett, men det blir så tungvint for denne saken ellers. Så vær så snill å ikke klag på dette.PDT_Armataz_01_18
http://www.spangsberg.esenet.dk/bunkertyper.html
Det virker for meg som om de følger Atlantic wall typology av Rolf Rudi, og viser bilder av fysiske bunker og hvor de befinner seg.
Hadde ikke dette vært noe for oss? PDT_Armataz_01_11
Tar vi for eksempel R636 PDT_Armataz_01_11.
Lage en egen side som starter med å vise illustrasjon og kanskje 3d tegning, så kan man legge ut 1 bilde med stedangivelse og GPS koordinater for hver av dem som er å finne i dette langstrakte land. Dette kan da gjøres for hver type av de standard bunkere og andre faste som blir beskrevet i Atlantic wall typology. Dette er da noe vi alle i fellsskap kan være med å bygge opp, og ikke som vanlig bare Erik H og Erik E. Kom med innspill alle sammen til denne ide.
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Det mangler ikke på gode ideer for videre utbygning av forumet, men det du skisserer opp her ville tatt en HAUG med timer å fått i gang skikkelig!
Tror derfor det er viktig at vi biter over ting vi klarer å gjennomføre på rimelig kort tidsfrist for å bygge opp en viss traffikk og interesse rundt sidene, så kan vi heller ta de store prosjektene når det er mange som kan bidra!
Dette er da noe vi alle i fellsskap kan være med å bygge opp, og ikke som vanlig bare Erik H og Erik E.
Jeg kan hverken illustrere eller lage 3D modeller og har heller aldri tatt en eneste GPS posisjon, så her er jeg rimelig blank på bidragsfronten ;-) ......

Mvh
Erik E
User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

:D Joda, det hadde bare vært så greit å modellere opp alle bunkerne. Men, dessverre for noen av oss så blir denne jobbingen gjort på kvelds/nattestid. Så det begrenser seg litt der.
Derfor er det som Erik sier, viktig at vi prioritere modeller som alle kan ha glede av. Så får vi heller ta de andre nå ikke vi har noen å gjøre. Eller når vi vinner i Lotto.

Erling
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Dette er jo noe vi har diskutert før, men i en annen sammenheng. Alle gode ideer er velkommen! Det vil ta litt tid før vi klarer å bygge opp en slik database og enda lengre tid før man kan modellere slike bygg.
Prosjektlista mi er for lengst full og jeg sliter med å klare alt jeg har lovet. Det jobbes litt med å lage mindre modeller av bunkere i 3D, men det vil ikke komme noe på en stund ennå.

Erik H
Post Reply

Return to “Regelbau bunkere og andre installasjoner”