Hausvik : Dugnad

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Andre Aga

Heisann!

Hjem ifra jobb idag, så satt jeg å tenkte på disse kanonene som står å peker innover imot land / fjellet på Hausvik... En vill tanke slo meg : Hva om en en gjeng her på Forumet tar å snur dem slik dem engang stod. Altså pekende ut imot havet... Er det noen som vet om dem er snudd med vilje, eller om dette er noe som Lyngdal Komune har bestemt?

Mvh Andrè Aga PDT_Armataz_01_11
Andrè Aga
Erik E
Site Admin

Kanonene begynner å se såpass skrøpelige ut at det kanskje ikke er helt forsvarlig å begynne å flytte på dem..... Burde vært tatt inn for restaurering, minimum en sandblåsing, noen strøk maling og "stramme løse bolter". På den ytterste kanonen er hjølet 2 cm fra å falle av!

Erik E
Erik H
Site Admin

legger med et bilde slik at andre også kan se hvordan den står idag.
synd hvis den skulle knekke.. katastrofe hvis noen skulle bli skadet.

Erik H
Attachments
2007_lista_7.jpg
2007_lista_7.jpg (96.94 KiB) Viewed 829 times
Carsten G

Har kontakt med Lyngdal angående disse kanoner, og vi har stilt oss til disposisjon for å gjøre dette. De hadde i sommer en eksursjon der ute for å legge opp en plan, og jeg venter på svar.
Det gjelder jo også denne Flak 88 som ligger og ruster bort.
Fint å høre at det er hjelp å hente her på forumet.
Vil gi beskjed så fort jeg får beskjed.
Carsten
Attachments
Flak 88r.jpg
Flak 88r.jpg (166.36 KiB) Viewed 823 times
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”