HEI alle sammen
Har oppfattet at "base" for Listaturen blir ved Lomsesanden camping.
Har dere satt opp et program for dagen(e) ? Oppmøte, start, stopp osv. ?
Hilsen Svein
(potensiell deltager fra Porsgrunn)
Bunkertour til Nordberg, Marka, Lodshavn (Lista 17-19 august
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Nå har vi spikret et program her....
Dette blir nok litt "Av og på" for noen, for noen kommer fredag, noen lørdag og noen søndag
Vi er ihvertfall 4 sålangt som er med alle 3 dagene, men lørdag blir nok høydepunktet da vi blir oppimot 20 personer! Søndag blir vi litt mindre igjen, men ihvertfall 5-6 sikre så langt! Det er ingen form for påmelding her, man kommer og går når man vil.
Obs: gi beskjed om du trenger overnattning!
Slik ser planen ut så langt (Noen endringer i forhold til forrige):
Fredag:
Oppmøte på Shellstasjonen (Vis à vis "Lyngdal inn" i Lyngdal. Denne ligger til E-39, på venstre siden av veien midt i sentrum for de som kommer sydfra. Oppmøte ca Kl 1800.
Herfra prøver vi å finne hovedkvarteret til divisjonsstaben som man TROR ligger i Bergeheia... Herfra returnerer vi til campingen på Lomsesanden.
Lørdag:
Oppmøte på bussholdeplassen Oppofte ved E-39 på Kvinesheia:
kart <--------
Herfra kjører vi til HKB Varnes fyr. På Varnes tror jeg vi får ganske spesielt besøk, men dette briefer jeg om underveis!
Etter Varnes fyr blir det videre tur til MKB Nordberg og HKB Marka. Kvelden avsluttes med grilling på Lomsesanden.
Søndag:
Oppmøte utenfor Rosfjord Camping Kl 1000. Herfra kjører vi til HKB Hausvig. Om det er stemning for det, kan vi lete etter noen stillinger som skal ligge et stykke øst for batteriet, men som ikke er "kjent" blant noen av forumets medlemmer.
Videre går turen innom Farsund og deretter utover Listalandet til ymse støttepunkt. Her får vi nesten se underveis hvilke ønsker folk har, men det skulle være nok til å fylle en hel søndag selv for den kresne ;-)
Hvis noen av dere ønsker telefonnummeret mitt før avreise, send meg en PM!
Mvh
Erik E
Dette blir nok litt "Av og på" for noen, for noen kommer fredag, noen lørdag og noen søndag

Vi er ihvertfall 4 sålangt som er med alle 3 dagene, men lørdag blir nok høydepunktet da vi blir oppimot 20 personer! Søndag blir vi litt mindre igjen, men ihvertfall 5-6 sikre så langt! Det er ingen form for påmelding her, man kommer og går når man vil.
Obs: gi beskjed om du trenger overnattning!
Slik ser planen ut så langt (Noen endringer i forhold til forrige):
Fredag:
Oppmøte på Shellstasjonen (Vis à vis "Lyngdal inn" i Lyngdal. Denne ligger til E-39, på venstre siden av veien midt i sentrum for de som kommer sydfra. Oppmøte ca Kl 1800.
Herfra prøver vi å finne hovedkvarteret til divisjonsstaben som man TROR ligger i Bergeheia... Herfra returnerer vi til campingen på Lomsesanden.
Lørdag:
Oppmøte på bussholdeplassen Oppofte ved E-39 på Kvinesheia:
kart <--------
Herfra kjører vi til HKB Varnes fyr. På Varnes tror jeg vi får ganske spesielt besøk, men dette briefer jeg om underveis!
Etter Varnes fyr blir det videre tur til MKB Nordberg og HKB Marka. Kvelden avsluttes med grilling på Lomsesanden.
Søndag:
Oppmøte utenfor Rosfjord Camping Kl 1000. Herfra kjører vi til HKB Hausvig. Om det er stemning for det, kan vi lete etter noen stillinger som skal ligge et stykke øst for batteriet, men som ikke er "kjent" blant noen av forumets medlemmer.
Videre går turen innom Farsund og deretter utover Listalandet til ymse støttepunkt. Her får vi nesten se underveis hvilke ønsker folk har, men det skulle være nok til å fylle en hel søndag selv for den kresne ;-)
Hvis noen av dere ønsker telefonnummeret mitt før avreise, send meg en PM!
Mvh
Erik E
Hørte akkurat at Carsten har lokalisert et stort tunnelanlegg ved Berge, Lyngdal! Ser ut som dette går i boks!Herfra prøver vi å finne hovedkvarteret til divisjonsstaben som man TROR ligger i Bergeheia...
Hittil har seks av dem som deltok på Fjell meldt seg på, i tillegg venter vi ytterligere to forum-medlemer + Carsten og Co!
Tror nok vi blir over 20 personer på lørdagen, mens fredag og søndag blir noe "roligere". Været ser ikke HELT bra ut, med vind og regnbyger.....
Husk regntøy!
Mvh
Erik E
Da var turen kommet til ende, og jeg vil med disse ord takke alle som deltok med det gode humør i løpet av disse tre dager turen pågikk.
Mvh
Carsten
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.