Til Stede og Usynlig i 100 år. Ubåtvåpenet 1909 - 2009

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Paul S.

Til Stede og Usynlig i 100 år. Ubåtvåpenet 1909 - 2009. (Bodoni Hus)
Forfatter Svein Aage Knudsen
Den er nå ferdig trykket og levert til utsendelse hos SentralDistribusjon og skal lanseres 1ste oktober.
Boken anbefales på det varmeste.
løp og kjøp..
mvh
Paul S.
Erik E
Site Admin

Takk for info Paul, har ventet på den :-)

Erik
KOS
Moderator

Interessant, kommer den i hyllene på "Krigsbunkeren" mon tro ?

mvh
KOS
dennis

Jeg ante faktisk ikke at "Ubåt-Knudsen" hadde fått oppdraget, men det det er ikke mindre gledelig og henger nok sammen med hans nære samarbeid med med UVB på Haakonsvern i forbindelse med hans siste bok om tyske u-båter i norske farvann.
Forrige historie om UVB-våpenet kom ved 75 års jubileet og var skrevet av Tore Prytz Dahl. 100 års boken blir nok fyldigere. Dette borger for kvalitet. Bør med i Krigsbunkeren selv om det kanskje ligger litt på siden av betogen.
dennis
Erik H
Site Admin

Krigsbunkeren kunne jo ta inn en bunke. Jeg skal høre med forlaget og kommer tilbake med mer info.

Erik H
Paul S.

"Ubåt-Knudsen"
Skal nevne det for han når jeg snakker med han, han tar nok det som ett kompliment :-)
mvh
Paul S.
dennis

Ja gjør det - jeg har også pratet med ham ved et par anledninger.-En meget sympatisk og ikke minst kunnskapsrik kar når det gjelder nevnte emne.
dennis
Erik H
Site Admin

hei dere, denne boken blir for dyr for meg å ta inn i denne omgangen. trur de skal ha nærmere 500 for boken og for en så dyr bok må jeg nesten lese først før jeg kan selge den videre. kanskje i neste omgang etter at jeg selv har fått tak i en kopi.

her er iallefall en link til bodoni og en pressemelding på boken.

http://www.bodoni.no/splash/Bodoni-Forlag/Presse

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Paul S.

Boken vil koste kr 449,00 i bokhandelen.
Det er en kvalitetsbok med flotte illustrasjoner, og en særdeles fin layout.
Det er en hundreårshistorie så dette blir jo på mange måter ett oppslagsverk og en bok man gjerne henter fram med jevne mellomrom. Notene og kildehenvisningene vil også for mange være en gullgruve
(17 sider)
Selv synes jeg boken er verdt pengene og har ingen problemer mmed å anbefale den.
mvh
Paul S.
Natter

Det er en viss tradisjon i Sjøforsvaret (enkelte avdelinger i alle fall) med julegaver, og det har tidligere vært gitt relevante boktitler. Ser ikke bort fra at UVB-våpenet gir denne til sine ansatte, og jeg krysser fingrene for at Sjef Kysteskadren kanskje ser seg råd til det samme for ansatte i staben i alle fall... PDT_Armataz_01_18 (hvis ikke, blir det vel en tur i bokhandelen over nyttår!)
Erik H
Site Admin

Boken vil koste kr 449,00 i bokhandelen.
problemet mitt er at jeg ikke kan konkurere med de som tar inn mange bøker og får større innkjøps rabatt, men det er selvsagt slik det bør være. Nå får jeg også mindre tid til å jobbe med dette på dagtid og da må jeg begrense meg til et mindre utvalg.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Paul S.

Legger ved et utsnitt fra Adresseavisen 5.10.2009
mvh
Paul S.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”