Møringa på karljohansvern bli millitært område

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Espen K

Nå har forsvarsstaben bestemt at de ønsker minde sivil trafikk på området møringa på karljohansvern.

Les mere om saken her: http://www.gjengangeren.no/article/2009 ... 14825/1042
Natter

Er vel ikke så rart i og for seg det? Stusser riktignok litt på aktiviteten i Hangar A - har ikke fått med meg at noen skal inn her etter at Befalsskolen flytter ut (ikke at jeg har mulighet til å få med meg alle omorganiseringene som skjer nå for tiden... PDT_Armataz_01_03 )?
Espen K

FLO/MAR/TV skal inn i hangar A, og det har vert annonsert at det vil bli inngjerdet fra bygget og ned til vannet.

Nå er det også bestemt at Hangar B med sidebyggningen ikke skal selges men brukes videre av forsvaret.

så nå blir det vel området snart innesteng igjen.
Natter

Espen K wrote:FLO/MAR/TV skal inn i hangar A
Husker nå å ha lest det et sted ja...
Sikkert skuffende for politikerene (og evt. publikum) hvis man hadde sett for seg å få fri tilgang til disse fine områdene. Jeg er nå likevel glad for at vi på noen områder ser ut til å å sette på bremsen ift. å avhende alt Forsvaret sitter på av eiendommer og anlegg (vi må jo bare krysse fingrene pg håpe at vi aldri får behov for å etablere noen form for invasjons-/kystforsvar igjen, mtp. alt vi har kvittet oss med de senere år...).
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”