Melland (Møre og romsdal) Mars08

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det kribler litt i foten for tiden :D og man sitter foran norgeibilder og planlegger de neste turene. Melland er absolutt en tur som vi i trondheimsgruppa kan ta tidlig i vår. Legger med noen bilder + noen bilder jeg fikk fra en kolega som hadde vært der tidligere. Han sa også at det var dumpet en kanon i ei myr ikke langt i fra kommandobunker.

Påsketur?

Erik
Attachments
melland1.jpg
melland1.jpg (104.21 KiB) Viewed 466 times
melland_ost.jpg
melland_ost.jpg (89.96 KiB) Viewed 466 times
melland_west.jpg
melland_west.jpg (93.75 KiB) Viewed 466 times
IMG_0372.JPG
IMG_0372.JPG (117.2 KiB) Viewed 466 times
IMG_0370.JPG
IMG_0370.JPG (95.21 KiB) Viewed 466 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Observasjonspost for Melland?
Et stykke vestover ser jeg denne formasjonen. Kan det være noe relatert til kystfortene på Melland?

Erik
Attachments
melland_op.jpg
melland_op.jpg (74.1 KiB) Viewed 464 times
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Melland er absolutt en tur som vi i trondheimsgruppa kan ta tidlig i vår
Et tips er å følge den gamle jernbanetraseèn fra M-West til M-Ost - Sparer dere for mye kuppert terreng! Snakker av erfaring da vi ikke fant denne før tilbakeveien! Synes forresten selv at Melland-West var mest interessant av disse to.
Et stykke vestover ser jeg denne formasjonen. Kan det være noe relatert til kystfortene på Melland?
Det var som dere kanskje vet også planlagt et tredje batteri vest for Melland tidlig i krigen? Om dette kom lenger enn planlegningsstadiet er uvisst, men stedet som nevnes som egnet er 500 nord for Åkvika.
Dette du har funnet er tydeligvis enda lenger vest enn dette igjen...

Mvh
Erik E
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Jeg og Jørn var en tur på Melland idag faktisk, men jeg er med på en tur jeg, og det tror jeg nok Jørn også er :) Tiden rant ifra oss, og vi skulle nok gjerne ha fingått litt mere i området :D

Var litt stillinger der, men veldig lite nærforsvar, og vi fant kun en MG-stilling, og vi stusset på flere ting, som f.eks Kommandobunkeren.

Fant ett kanonløp ved W-stillingen, pluss 2 bakstykker, den ene er nok en 15cm, men den andre er noe mindre (4cm?)
tor christian
Posts: 151
Joined: 23 Apr 2006 10:35
Location: Møre og Romsdal

Hei i fant denne linken når i søkte litt rundt på nettet. Har selv lyst til å dra en tur dit nå som våren er her :D

http://www.melland-fort.no/34352/1129/1542-10690.html
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

ser på bildene på hjemmesia dems at de har både traktor og gravemaskin på batteriet, er det vei helt fram? :P
MVH

Roar Handberg
_________________
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”