Prosjekt A3

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Erik H
Site Admin

har kommet over noen lekkerbisker av documenter, men de er i A3 format. Det handler om tyske minekart fra Mandal til Narvik og er til dette kystfort-kart prosjektet mitt. Men nå er det litt krise.. ikke har jeg A3 og å sy sammen a4 og a4 vil jeg unngå. Noen som ruger på en A3 scanner i trondheimsområdet? alternativt må jeg skaffe en scanner selv.. og det går det ut over krigsbunkern sitt budsjett! jeg skal levere tilbake kartene rett over nyttår så nå håper jeg noen i trondheim vet om det er noen som har en a3 scanner!

Erik H
Attachments
nei.. passer ikke helt!
nei.. passer ikke helt!
prosjekt_a3.jpg (60.42 KiB) Viewed 1020 times
prosjekt_a3_letter.jpg
prosjekt_a3_letter.jpg (137.52 KiB) Viewed 1020 times
KGJ

I "nøden" har jeg nyttet en alternativ metode, f.eks kartene er veldig store og i dårlig forfatning; Avfotografering. Det gir ikke like god kvalitet som scann, men bedre enn ingenting.....
Flora krigshistorielag
Erik H
Site Admin

ja, det blir i nødsfall.. hadde et lite ønske om å få til noen skikkelige scans til evt. senere bruk. men takk for tipset!

E
StigG

Kommuner og spesielt kart og oppmålings avdelingene bruker å ha store scannere. Men også vanlige bedrifter har ofte a3.
MVH

Stig G
Erik H
Site Admin

tja... regner med at det går en sikring hvis jeg kommer og spør om scanner midt i julestia :D håper det er noen som har en løs A3 scanner som ingen skal bruke i jula. Hvis ikke så må jeg shoppe litt rundt.

E
Erik H
Site Admin

Da ordener det seg, men gode venn på Ørland har scanner muligheter! Takk til alle som kom med gode råd og forslag til løsning.

ErikH
Erik H
Site Admin

litt krise igjen. scannet som ble gjort tidligere var korrupt... iallfall umulig å lese. k j e d e l i g. da blir det timer med photo merge hvis ikke det detter ned en scanner fra himmelen snart...

ErikH
Paul S.

da blir det timer med photo merge hvis ikke det detter ned en scanner fra himmelen snart...
Tja..be til de høyere makter, de sier det skal hjelpe..
Photomerge tar jo ikke særlig med tid, tar deg lenger tid å be, evnt vente på en scanner :-)
mvh
Paul S.
Atle M

lå iallefall en kopibutikk ved katedralskolen før der en kunne kopiere a3...nå vet jeg ikke om den eksisterer lengre men.. PDT_Armataz_01_04
mvh Atle M
kire

Send dem til meg skal jeg scanne dem inn i a3
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”