Husker fra jeg var liten at vi lekte krig mellom der i en mur. Husker ikke helt hvor den ligger men skal ta meg en tur i løpet av noen uker for å se om muren står der, synes jeg husker at det var et tysk merke på muren også, men det er ikke sikkert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS
Takk for opplysningen.Atle M wrote:den er nok revet hvis det er den ved veien du mener.er bare ett steinbrudd der nå,men du kan derimot stikke opp veien rett før tankanlegget,der ligger det noen bunkers iallefall
Hadde en runde idag der oppe i skogen for å se litt nærmere på det som jeg fant ut var 2 huler med 2 ut/innganger hver,altså 4 hull i berget.JornN wrote:Hei igjen
Kan det være at du tenker på en vakt-/MG-bunker som lå i veikanten på venstre side (på tur utover) rett ved det punktet som jeg har merket mastsokkel/hule/MG-pos? Denne ble revet for noen år siden og jeg tok den derfor ikke med i oversikten. Det skal også være berginnslag/tufter oppe i terrenget sett fra dette stedet, men jeg har ennå ikke gått dette etter i sømmene og vet ikke i øyeblikket nøyaktig hva som finnes der. Det er mulig at det også er lite å finne etter vakttårnet oppe på åsen.
JornN
Nå er ikke jeg noen gruve ekspert:)JornN wrote:Hei
Det som er spørsmålet, er om dette er rester etter de gamle Killingdal gruver, eller om det kan være tyske innslag. Gamle gruveinnslag ble gjerne brukt av tyskerne til lagre. Det har vi eksempler på oppe i Vestoppfarten og ute på Østmarkneset.
Oppe på toppen av Skardhaugen kan man forøvrig fortsatt så vidt se restene etter fundamentene til tårnet, samt ett par skyttergraver.