1/35 skala støttepunkt

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Mitt nyeste prosjekt som jeg faktisk jobber med i disse dager, er kort fortalt bygge et støttepunkt med tre bunkere basert på et papprør fra Foto Knudsen :D
Dette er ikke ferdig enda, men håper det kan inspirere andre til å finne frem kosten og sparkelet !
Attachments
Knudsen.JPG
Knudsen.JPG (31 KiB) Viewed 559 times
STP1.JPG
STP1.JPG (74.19 KiB) Viewed 559 times
STP1-2.JPG
STP1-2.JPG (58.35 KiB) Viewed 559 times
User avatar
TrulsM
Posts: 130
Joined: 30 Aug 2008 20:57
Location: Harstad

Hvordan får du til og etterligne fjell? Er det kjøpt ferdig laga eller? PDT_Armataz_01_18
Sinnsykt tøft, og meget bra arbeid! :)
TM
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Ja, rett og slett imponerende arbeid....

Hvor får du våpnene fra egentlig? Går det an å kjøpe løst eller er det deler fra andre byggesett som blir brukt?
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Imponerende arbeid.

Jeg har et spørsmål til deg; når du er ferdig med dioramaen- setter du glass eller plexiglass over for å forhindre støvoppsamling i de flotte detaljene?
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Voldsom interesse her plutselig :-)
Hvordan får du til og etterligne fjell? Er det kjøpt ferdig laga eller?
Fjell kan man kjøpe på plater som kan formes... den vanskelige delen er å skjule alle skjøter i etterkant og ikke minst male det så det faktisk likner på fjell..
Hvor får du våpnene fra egentlig? Går det an å kjøpe løst eller er det deler fra andre byggesett som blir brukt?
Jeg bruker mye fra gamle sett, men det meste er å få kjøpt løst, eller ihvertfall i små sett. Tamiya har f.eks mange sett med forskjellige våpen i god kvalitet.
Jeg har et spørsmål til deg; når du er ferdig med dioramaen- setter du glass eller plexiglass over for å forhindre støvoppsamling i de flotte detaljene?
Burde nok gjort det ja, men der stopper tolmodigheten :-)
Hadde en Sherman tank stående på en hylle i flere år og faktisk synes jeg den så enda bedre ut da jeg tok den ned en da jeg satt den opp :D
Naturlig aldringsprosess?

Her er noen bilder av fjellarbeidet... Hvis dette ser strevsomt ut så er det nettop fordi det var det!
Slenger på noen bilder med litt forklaringer - Når det er sagt finnes det garantert enklere løsninger enn dette!
Attachments
Legg på småstein, sand busker og annet tjafs... Så er man godt på vei.<br />Mineskiltet fant jeg på nettet og printet ut ;-)
Legg på småstein, sand busker og annet tjafs... Så er man godt på vei.
Mineskiltet fant jeg på nettet og printet ut ;-)
Fjell7.jpg (122.33 KiB) Viewed 372 times
En rull med ståltråd og en nebbtang mens kona ser Hotel Cæsar....
En rull med ståltråd og en nebbtang mens kona ser Hotel Cæsar....
Fjell6.jpg (64.73 KiB) Viewed 372 times
Deretter begynner malingen... Mørkt i bunn og lysere og lysere på høydene.
Deretter begynner malingen... Mørkt i bunn og lysere og lysere på høydene.
Fjell5.jpg (92.41 KiB) Viewed 372 times
og støpte det hele fast + dekket over alle skarpe kanter.
og støpte det hele fast + dekket over alle skarpe kanter.
Fjell4.jpg (90.04 KiB) Viewed 372 times
..brettet ned kanten på det nivået jeg ville ha....
..brettet ned kanten på det nivået jeg ville ha....
Fjell3.jpg (86.61 KiB) Viewed 372 times
Først klippet jeg ut et stykke &amp;quot;fjell&amp;quot; og limte fast i bunnplaten...
Først klippet jeg ut et stykke &quot;fjell&quot; og limte fast i bunnplaten...
Fjell2.jpg (100.33 KiB) Viewed 372 times
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Ja det kan gjerne være snestorm utenfor døra så lenge du kan kose deg med slikt detaljarbeide.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Post Reply

Return to “Modellbygging”