- IMG_9240.JPG (993.85 KiB) Viewed 2297 times
- IMG_9241.JPG (899.34 KiB) Viewed 2297 times
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Her ser en konturen av 'nedre rullelagerhalvdel'. Fra Jersey på Book of Faces {Esc} for å komme fra bildemodus til artikkeltekst.KOS wrote:hvordan "avtrykk" etter en slik tårnplassering ser ut - sammenlignet med dette ?
Det er vel slik 'skatter' finnes. Ikke gi opp - og kanskje søk litt bort fra der alle har kastet søppelet sitt Det er flere 'tufter' igjen som er godt skjult av vekster der ute ... Metalsøking er nok en spennende hobby om en har mye tid til rådighet!Karmøybuen wrote:... men etter litt kikking inni ene bunkeren fant jeg faktisk en tomhylse ikke noe stort funn, men litt moro og faktisk finne noe
Kan høre med min far om han vet noeKOS wrote:Karmøybuen wrote: Ellers har vi vel vært mest opptatt av å finne ut hvor Ft-17 tårnet ble av, og resten av stridsvognen for den slags skyld, når det omsider ble fastslått at tårnet faktisk hadde vært på toppen av bunkeren.
Kanskje det finnes noe info i nærområdet om det ?
http://www.tanks-encyclopedia.com/ww1/fr/renault_ft.php
mvh
KOS
Så denne, nærmest veien er brakkegrunnmur det da.Karmøybuen wrote:og at det ikke er noe igjen av Kjøkkenet og stallen, alt er revet bort
Får det ikke helt til og stemme med gamle kart som har blitt delt her inne, men ifølge min far var det her kjøkkenet og stallen var
Det er rester av en relativ høy pipe som har blitt lagt til siden etter kjøkkenet ble revet Grunnmuren til brakken Sør/Øst for Kjøkkenet står forsatt.
Kan ta meg en tur i nærmere tid og ta et par bilder vis det ønskes
KOS wrote:Karmøybuen wrote: Så denne, nærmest veien er brakkegrunnmur det da.
Kartet er nok sterkt fortegnet ja... Men, er du sikker på at de andre sirklene er plassert på rett sted ? Det ligger ruiner ca 50m sør-vest for denne brakken, i bushen.
Sjekk 1964 vs. 2013 'gjennomsiktig'
http://norgeibilder.no/?x=284888&y=6580 ... &planned=0
Dette må være samme som på nederste bilde FT17-6.JPG (88.41 KiB) Til Erik. Bilde er tatt av Hjemmestyrken vår/sommer 1945