TYSKE KYSTFORT I NORGE - ERRATA

Generelle spørsmål om Tyske installasjonene i Norge som nødvendigvis ikke er tilknyttet en spesiell plass. Dette gjelder også alle installasjoner fra Heer, kriegsmarine og luftwaffe.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

Har laget en liste over de viktigste feil og utelatelse i kapitlet om batterienes plassering langs kysten.
Attachments
ERRATA.PDF
(41.81 KiB) Downloaded 195 times
JEF
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

:bra:
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

:bra: :bra:
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Veldig bra med en slik oppdatering :-) Likevel vil jeg si at det er en bok som har tålt tidens tann svært godt mtp hvordan det må ha vært å skaffe seg kilder på begynnelsen av 80-tallet.
Mvh
Tormod
Rudioso
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2017 16:38

Er det mulig at det noen gang vil komme et nytt opplag av boken "Tyske kystfort i Norge" ??
Jeg tror etterspørselen etter denne boka er enorm, og et nytt opplag ville trolig blitt revet bort ganskje kjapt :)
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

Boka finnes tilgjengelig (for norske IP-adresser) på:
https://www.nb.no/items/7d97faa8fb12c66 ... 0i%20norge

Det er ingen intensjon fra min side om å utgi denne versjonen på nytt, om det kommer noe innenfor samme tema er et åpent spørsmål.

mvh
Jan Egil Fjørtoft
JEF
Rudioso
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2017 16:38

Takker for svar J E F.
-Og takker for linken.

Denne boken er et imponerende stykke arbeid, og nærmest å betrakte som pensum for alle historie-interesserte på dette området.
Jeg etterspurte muligheten for et nytt opplag av den enkle grunn at mitt eksemplar rett og slett er "lest ut", og den bærer sterkt preg av dette :wink:

Dersom du har ytterligere litterært arbeide som eventuelt vil bli utgitt, vil dette med sikkerhet bli mottatt med stor interesse av mange flere enn bare meg.


Takker igjen!
Mvh Tom
Post Reply

Return to “Generelt om Tyske kystfort/installasjoner i Norge”