Bilder fra LISTA TUREN august 07

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Sitter og skrivet et reisebrev, men det tar litt tid. Poster noen gruppebilder vi tok underveis. Vi var vel ca. 8-10 personer hele tiden på turen og om kvelden hadde vi lystig lag på campen.

Fredagen startet med styrt-regn, men da vi skulle se på bunkere så ble det heldigvis opphold.
Lørdagen var praktfull med sol hele dagen med en lett bris slik at det ikke ble for varmt. Perfekt!
Søndagen var litt grå, men dagen var like interessant som de andre.

Erik H
Attachments
gruppebilde ved wassermann radar
gruppebilde ved wassermann radar
2007_lista_pre1.jpg (104.18 KiB) Viewed 570 times
Gruppebilde fra stort FLAK batteri
Gruppebilde fra stort FLAK batteri
2007_lista_pre2.jpg (107.21 KiB) Viewed 570 times
Gruppebilde fra Marka
Gruppebilde fra Marka
2007_lista_pre3.jpg (110.96 KiB) Viewed 570 times
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

For de av dere som lurte på det ene veggmaleriet, så er det riktignok som vi tippet et feltpostnummer!

18362L var feltpostnummeret til MKB 4./502 Norberg logisk nok :-)

Mvh
Erik E
Attachments
18362L.jpg
18362L.jpg (272.92 KiB) Viewed 525 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

legger ved et panorama av veggene..

ble litt langt bilde, men trur vi tåler å scrolle litt bortover for å se dette kunstverket.


ErikH
Attachments
2007_lista_21.jpg
2007_lista_21.jpg (148.96 KiB) Viewed 521 times
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Erik E wrote:For de av dere som lurte på det ene veggmaleriet, så er det riktignok som vi tippet et feltpostnummer!

18362L var feltpostnummeret til MKB 4./502 Norberg logisk nok :-)

Mvh
Erik E
Jeg er imponert over at dere fikk med dere den detaljen der, men så har dere vel holdt på en stund med dette også da. Fint panorama Erik H.
Var vel litt opptatt av et barnebarn da dere diskuterte dette, hehe.
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Håper for all del denne messa blir bevart,utrolig .
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

AYF wrote:Håper for all del denne messa blir bevart,utrolig .
Du kan være trygg på at den messa kommer til å stå, den er en del av Lista museum og de vil bevare den videre.
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Du kan være trygg på at den messa kommer til å stå, den er en del av Lista museum og de vil bevare den videre.
Jo den er nok vernet den ja, men for noen år siden var den en hårsbredd fra å ta fyr da det var brann i et hus rett over veien.... Så man vet jo dessverre aldri 100% med gamle trebygninger. Det er også veggmalerier i noen av de andre brakkene på Nordberg, samt nede på befalsmessa på flyplassen.

Erik
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Til og med Munch museet kan brenne, men jeg mente jeg er trygg på ingen finner på å hugge opp dette hus.
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

da ligger det endelig et reisebrev fra Lista turen på www.kystfort.com

Filen er PDF og er beregnet for print (en oppløsning på 125dpi), layout er også beregnet for print, men det er ingen problem å lese den på web.
De som vil bestille en print innbundet i plast kan gjøre det ved å sende meg en PM ca. 25,- + porto

Noen som ser skriveleifer eller direkte feil, send meg også en PM da et slikt dokument vil ligge år etter år.. (uten å bli rettet?)

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei


Selv om jeg ikke er så veldig fotogen av meg, hater å bli tatt bilder av.

Så må jeg si at dette var en veldig bra oppsumering av turen, og jeg ser hva jeg gikk glipp av de andre dagene, meget velskrevet.

PDT_Armataz_01_37


Werner
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Ja det var jo et flott sammendrag :-)

Erik
User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

:D Proff layout. Fine bilder. Og et fint mimre hefte for oss som var med på turen.
Erling
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

takk for all skryt. Tekst og bilder kom ikke sammens slik jeg ønsker det, men man lærer litt etter litt. Jeg tok iallefall nok bilder på turen.. 550 bilder? må vel lage en DVD med bilder neste gang? :D

Det er meningen at slike dokumenter (reisebrev og andre reportasjer) skal publiseres på en slik måte at man kan printe ut.

Erik H
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”