Hvorfor være så nerdete?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Sissel Jeaneth
Posts: 33
Joined: 28 Jun 2019 16:52
Location: Sandnes

Dette er et veldig bra forum og man kan finne det meste av kystfort og bunkere som ligger i de forskjellige fylkene i landet. Jeg har tidligere observert og opplevd at man blir grillet hvis man ikke vet hva de tyske originale bunkerene heter. Jeg postet f.eks bunkeren på en eller annen plass og skrev stedsnavn som emne. F.eks bunkeren på Nærbø. Hvordan kunne jeg vite som et vanlig menneske uten fasit og tilgang til de orginale dokumentene vite at jeg sko ha postet det under katogorien på de orginale navnene her inne? For nybegynnere og andre interesserte så kunne det holdt med fylket og kommunene for å gjøre det enklere for andre å søke opp og poste bildene sine her inne.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Vanskelig å vurdere, da du så vidt jeg kan se kun har dette inlegget her på forumet. Har du kanskje registrert deg med flere brukernavn? Generelt vil jeg si det kan være lurt å bruke forumets søkefunksjon og søke på stedsnavnet. Som oftest så inneholder tråder som omhandler et sted, stedsnavnet i tillegg til den opprinnelige tyske betegnelsen. Det kan da være lurt å poste innlegget ditt som et svar til denne tråden. Det gjør forumet mer nyttig for folk som kommer til senere, ved at man har samlet bilder og innformasjon om et sted i en enkelt tråd. Det er litt det som skiller et forum som dette, fra f.eks Facebook der man har en mye mer ustrukturert form for posting og hvor det er betydelig vanskeligere å finne igjen informasjon.
--
Tommy
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Eg har vore med i forumet i nesten 10 år nå og liker måten forumet er bygget opp på.
Hvis man gidder å sette seg ned å se på strukturen i forumet, så finner man greit frem til de fleste kystfort.
Eg synes faktisk det er heilt greit å måtte bruke hjernen litt for å finne frem til de riktige kystfortene ,når en skal legge ut bilder .
En stor takk til Moderatorene som holder orden i trådene her på forumet :gutta:
Mvh Henning Dalsvåg
Sissel Jeaneth
Posts: 33
Joined: 28 Jun 2019 16:52
Location: Sandnes

Nå fatter jeg det. Veldig bra laget. Mvh Sissel
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”