statistikk forum 2012 og 2016

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Mange forumer dukket under da facebook ble vel etablert. Jeg skal ikke prøve å analysere hvorfor det er slik. jeg har nok med det ene forumet jeg driver.. eller i det minste betaler for. Jeg har ikke vært så aktiv at jeg kan ta noe kreditt for at den fortsatt har trafikk.

Sist jeg tok en kontroll av statistikk av forumet var vel i 2012. Jeg finner i alle fall ikke noe senere statistikk. Statistikk fra 2012 passer ganske bra da man kan se om hvilken utvikling forumet har hatt de siste fire årene. Jeg var faktisk litt engstelig for å dra fram 2016 da jeg hadde en følelse på at det kanskje ikke gikk så bra. MEN. hvis jeg skal dra fram noen positive tall fra 2012-2016 så har antall besøk hold seg godt over gjennomsnitt. «Visits» har faktisk 1800 besøk i tidsrommet mars-mai PER DAG! Det er 1000 mer besøk enn samme tidsrom i 2012.

Jeg skal ikke overdrive denne statistikken, men utviklingen er positivt og sikkert motiverende for alle de som har og fortsatt skriver på forumet. Ting blir lest! Informasjon blir brukt! Det er bare å fortsette til vi har funnet den siste lille bunkeren i Norge og all tysk infrastruktur.

Man trenger absolutt ikke å velge mellom facebook eller forumet. De lever hver for seg og har sine tillhengere.

Nedenfor litt informasjon på hva man kan lese ut fra statistikken.
Hva er forskjellen på hits, files, pages, sites og visits? Hits: Det totale antallet henvendelser webserveren har fått for domenenavnet ditt. Dette omfatter samtlige bilder, websider, feilmeldinger osv. Oversettes til norsk som "treff" eller "henvendelser".

Files: Viser hvor mange treff som faktisk resulterte i at noe ble sendt tilbake til brukeren. Files ekskluderer blant annet feilmeldinger.

Sites: Antallet unike IP-adresser som har gjort henvendelser til serveren. Her må man være oppmerksom på at flere brukere kan sitte bak samme IP-adresse, og sites er derfor ikke det samme som visits.

Hvilket tall skal jeg bruke når noen spør hvor mange besøk vi har på websidene våre? "Visits" er det mest interessante tallet og det man vanligvis bruker når man snakker om "antall besøk" på en webside. Visits gir en indikasjon på hvor mange unike brukere som har besøkt websiden. Visits: En visit (et besøk) telles når en site (en unik IP-adresse) gjør en henvendelse til serveren for første gang innenfor en bestemt tidsperiode. Visits er altså antallet unike brukere som besøker websidene dine. Etter en periode på 30 minutter teller den samme IP-adressen som en ny besøkende. Dersom den samme brukeren er innom websidene dine to ganger i løpet av en dag, med et par timers mellomrom vil denne brukeren altså telle som to unike brukere. Dersom den samme brukeren kommer tilbake etter 20 minutter telles han ikke som en unik bruker.
Attachments
statestikk_2012_2016.jpg
statestikk_2012_2016.jpg (237.4 KiB) Viewed 84 times
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”