batteri vara

Rundt om kystfort og andre større forsvarsanlegg er det masse forskjellige bunkere. Noen er standardiserte mens andre er modifisert til å passe inn i terrenget. fortell om "dine" bunkere!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

hei igjen

skal finne frem det av mitt også, vil du ha de på cd, eller mail, er på ca 5 mb pr sending. og ca 10 forsendelser hvis jeg ikke husker feil. det er ikke kart eller lignende i større enn A4, kart over dette har jeg kunn på papir.

Werner
User avatar
ms.jensen
Posts: 30
Joined: 16 May 2006 17:58
Location: Aalborg, Denmark

Hvis du vil så må du meget gerne sende det som en CD. Lige meget hvad så brænder jeg det over på CD.. :)

Det vil sige at det er op til dig hvad du finder nemmest. Min mailbox burde kunne klarer det..

Morten
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

vi ser hva jeg får til, leter som en ga etter en bacup.

Werner
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Ja når det snakkes om Vara, var jeg der en tur 16.5.07 PDT_Armataz_01_11
Jeg fikk gå helt alene sammen med Arild (jobber der), og sa som sikkert alle andre sier. Wowwwww PDT_Armataz_01_11 .
Ble veldig lei meg når jeg så all rust i kanon og andre steder på anlegget. Arild sa at alle offentlige etater kaster ballen til de andre, og de står der med minimale midler. Selv om staten har forpliktet seg til å holde dette fort vedlike. Vi i vår forening kan ikke donere 100.000 kroner til å pusse kanon, men som vi har sagt til Arild. Vi stiller opp med mennesker til dugnad, så blir alt arbeid gjort billigere.
Vi må bevare fortene for fremtiden, og ihvertfall et fort i det kaliber. Hvis flere frivilige var med så kunne man sikkert åpne opp det som var tettet igjen. Så slipper vi å se slikt som på bildet.
Her er oppfordring til alle på dette forum, still opp for Møvik og andre fort.
Mvh
Carsten PDT_Armataz_01_09
Attachments
Her ser man maling detter av og rusten tyter frem. Om 10 år er det alt for sent å reddes.
Her ser man maling detter av og rusten tyter frem. Om 10 år er det alt for sent å reddes.
Møvik kanon.jpg (119.36 KiB) Viewed 127 times
Trist syn, men litt mer vann kunne de leid det ut som basseng.
Trist syn, men litt mer vann kunne de leid det ut som basseng.
Møvik.jpg (190.9 KiB) Viewed 127 times
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Post Reply

Return to “Regelbau bunkere og andre installasjoner”