Jeg ga mitt svar til følgende påstand
Quote:
Har også gunn til å tro at de allierte ”stjal” det de kom over av dokumenter i Norge.
Den påstanden holder ikke vann.
Så følger dere begge to opp med svar med nye påstander, men nå er man gått fra diskusjon om dokumenter/tegninger til utstyr og faste installasjoner.
Quote:
Den generelle holdning var att alt tysk materiell skulle ødelegges etter krigen. Noen batterier ble også sprengt av britene. Uansett beholdt Norge en stor del håndvåpen/ammunisjon og kystfort enn det andre okkuperte land gjorde.
Det er enda en påstand som ikke holder vann..
Quote:
Anders har nok helt rett i at De Allierte, og da spesielt engelskmennene gikk berserk og rev ned og ødela det meste de kom over mange steder, bla. Rakke i Stavern. Det ble også ødelagt en god del dokumenter og tegninger. Ødeleggelsene ble gjort for at De Alliertes industri skulle få noe å gjøre og for at de skulle tjene penger og bygge seg opp igjen og levere sitt utstyr, hvorav en del viste seg å være adskillig dårligere enn det tyske.
Med all mulig respekt..mener du dette ????
Hva var det som var så fantastisk med det tyske utstyret, f.eks i kystfortene ? Den tyske radar ?
Påstanden at engelskmennene gikk berserk og ødela det meste de kom over, og at de ødelagte dokumenter og tegninger synes jeg er litt hinsides. Kan dere dokumentere disse påstandene ?
mvh
Paul S.