Bunker Storåsen

Rundt om kystfort og andre større forsvarsanlegg er det masse forskjellige bunkere. Noen er standardiserte mens andre er modifisert til å passe inn i terrenget. fortell om "dine" bunkere!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
åsanegutt
Posts: 1
Joined: 10 Apr 2008 17:41

Jeg vet det skal være minst tre tyskerbunkere på Storåsen i Åsane utenfor Bergen, men har ikke klart å finne noen info om disse online. Jeg husker fra jeg var liten at jeg har vært inne i en av bunkerne. Er det noen der som har info om disse bunkerne, evt kart over hvor de ligger o.l?
andrness
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2008 22:25
Location: Åsane,Bergen

Heisann.

Den ene som lå i Storåsen er no vekke.det ble bygget ett hus over den.Vet det skal liggen en ganske stor bunker oppi i storåsen men har aldri funnet den:(

Hilsen Åsanegutt 2:)
tim
Posts: 21
Joined: 12 Jul 2007 21:17

Synes eg kan huske det lå en ved siden av en skole der oppe- de fyllte igjen med hageavfall og skrot der for noen år siden- sikkert mulig aa finne den/entre den..
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Sist jeg var der var det 3(4) bunkere der. 3 små, og en større.
Den største er litt spesiell da det er den eneste av sitt slag som er igjen(lokalisert) Den er av typen R 615. Bunkeren ligger tett inntil noen privathus, og inngangen er nå dekket til. Dette pga av faren for at unger kan falle ned og skade seg.(var ca 3 meter ned.
Paul S.
Post Reply

Return to “Regelbau bunkere og andre installasjoner”