Har også noe info om anlegget på Bergstoppen fortalt til meg av min bestefar og div andre gamlinger. Dette anlegget var langt ifra bare en utkikkspost, og til samband og peiling. Det som vises på disse bildene later bare til å være toppen av isfjellet. Det finnes visst ett stort anlegg inne i fjellet her, visstnok i skala med gjøvik olympiske fjellhall. Det var visst også en kanon(er) her som de kjørte på skinner som var relativt kraftig. Det sies den kunne skyte ned til eidsvoll. Det var 3 store hovedinnganger til dette anlegget, som alle er blitt fyllt igjen med stein og sement etter krigen. (skjønner ikke helt hvorfor da dette da måtte ha vært ett flott utgangspunkt for eksempel å ha industri eller lager i, da det blomstret opp som mest på den tiden her i landet) Det finnes sikkert andre mindre innganger også vil jeg tro. Mener min far pratet på han visste hvor i allefall 2 av de 3 inngangene var. Det skulle også være relativt trygt å gå inne i anlegget også da det ble mineryddet før de tettet det igjen. Hvis noen kan bekrefte infoen min, eller legge til noe jeg ikke visste også så hadde det vært fint! Dette er ting som jeg ble fortalt som liten, så det er litt rustent det jeg husker