Bunker på Steinan i Trondheim

Trondheim var hovedstøttepunkt for marinen med en rekke viktige hovedkvarterer for nord-atlanteren. 200 lette og tyngre flak stillinger skulle bl.a forsvare havnen og flyplassen.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Todd
Posts: 16
Joined: 07 Aug 2012 19:45

MagT wrote:Noen som har vært i bunkersen i høst?
Jeg var innom å fotograferte for en drøy måned siden! Det blir stadig mer og mer spor av folk der, søppel, flasker, folk som hiver tingene der inne rundt og generelt raserer stedet :(
mortendalbakk
Posts: 2
Joined: 11 May 2014 1:40

Jeg og faren min var der i kveld. Men jeg fant ut at den er stengt fra innsiden. Hvis du ser på et tidligere bilde så ser du at det er en stor ventilasjonsinngang rett over døra, gikk oppå der, en stor steinplate hadde vært over der før, men nå var den skuvd til side. Jeg kunne se innsiden gjennom en rist. Da så jeg at den er låst, håndtakene var vridd ned. Skal til pappa om to uker. Skal prøve å få ned et tau med løkke, og få vridd håndtakene opp, og få opp døra :sad:
Todd
Posts: 16
Joined: 07 Aug 2012 19:45

Døra har vært lukket siden Desember 2013/januar 2014. Var inni der en kort tur rett før den ble stengt, sentralbordet var knust og lå strødd utover rommet hvor det en gang stod, kartet på veggen var så godt som borde, noen av papirene brent og mange fjerna, telefonene var ødelagte og utrolig mye søppel. Utrolig synd at folk ikke kan la ting ligge i fred :(
runaraa89
Posts: 1
Joined: 04 Jun 2014 0:35

Kan bekrefte at døra er åpen igjen! Var inni der i stad. Utrolig spennende :)
mortendalbakk
Posts: 2
Joined: 11 May 2014 1:40

:bravo Tusen takk for at du sa det. Da blir det en tur dit snart :D
eLang
Posts: 6
Joined: 13 Oct 2012 17:56

Hei! Hvor på Steinan ligger denne, og går det fortsatt an å komme inn?
eLang
Posts: 6
Joined: 13 Oct 2012 17:56

Døra er fortsatt åpen eller den står på gløtt så det går an å smyge seg inn... https://youtu.be/hMp0um98wNs
Post Reply

Return to “Trondheim”