Innerst i Osafjorden ligger det et gammelt anlegg som tyskerene bygde under krigen. De skulle visstnok lage et kraftverk der.
er det noen her på forumet som har mer kjennskap til denne plassen, hva er der idag, bilder osv
Osafjorden i hardanger
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det är en tunnel som ett kraftbolag började laga under 1910-talet.
Möjligen fortsatte tyskarna bygget under kriget. Det finns ett antal mindre förråd/lager i osafjorden (alldeles nere vid vattnet) där man enligt uppgift lagrade sprängämnen till bygget av tunneln?
I Ulvikafjorden som är "nabo-fjorden" finns det en mg-bunker av någon sort vid brakanes hotell. (Mellan Hotell Brakanes och vattnet.)
Den är övervuxen och gömd under en stor buske.
Jag har hört ett rykte om att man under någon kort period under kriget baserat/gömt tyska ubåtar i Ulaviksfjorden/Osafjorden.
PDT_Armataz_01_06
Möjligen fortsatte tyskarna bygget under kriget. Det finns ett antal mindre förråd/lager i osafjorden (alldeles nere vid vattnet) där man enligt uppgift lagrade sprängämnen till bygget av tunneln?
I Ulvikafjorden som är "nabo-fjorden" finns det en mg-bunker av någon sort vid brakanes hotell. (Mellan Hotell Brakanes och vattnet.)
Den är övervuxen och gömd under en stor buske.
Jag har hört ett rykte om att man under någon kort period under kriget baserat/gömt tyska ubåtar i Ulaviksfjorden/Osafjorden.
PDT_Armataz_01_06
Uff denne tråden ble helt glemt av meg....
Har sjekket litt rundt og mener det var en gjeng med klatrere som hadde rapeller i den vertikale tunnellen eller sjakta, mener denne var 2-300 m dyp.
Det fortelles også at denne aktiviteten måtte innstilles som følge av mindre ras.
Ta dette med noen klyper salt det er mulig jeg mikser med annet..
Har sjekket litt rundt og mener det var en gjeng med klatrere som hadde rapeller i den vertikale tunnellen eller sjakta, mener denne var 2-300 m dyp.
Det fortelles også at denne aktiviteten måtte innstilles som følge av mindre ras.
Ta dette med noen klyper salt det er mulig jeg mikser med annet..
her er svaret ;
For i 1940 slo moderniteten til igjen her. Han kom susande inn fjorden i form av tyske Wehrmacht, som raskt fatta interesse for fallhøgdene frå fjellet. Nordische Aluminium Aktiengesellschaft ville lage kraftverk og aluminiumsverk her inne, og dei hadde det travelt. 1800 mann vart sette i arbeid – i vesle Osa! Ein mektig symfoni av muskelkraft, maskineri, anleggsvegar og eksplosjonar, dirigert med tysk effektivitet. Og likevel var det ikkje nok. Verken kraftverk eller aluminiumsverk vart ferdig. Alt Osa stod att med da tyskarane gav opp i 1944, var nokre jernbaneskjener, ein haug med skrap, øydelagd matjord – og nokre spreidde brannhydrantar i skogen. Det tok ikkje av for tyskarane her heller.
Ruinar er ofte attraktive. Den ufullførde moderniteten i Osa har etterlate seg eit gapande hol inne i fjellet – ei bratt tunnelsjakt frå anleggstida som stuper nærare 900 meter ned gjennom berget, nesten til havnivå. Kan hola etter dei moderne prosjekta fyllast med meining? I 1999 fortalde Iain Schrøder, leiaren for Norsk Underjords Sport, til Aftenposten at han skulle starte opplevingsturar i sjakta.
«Dette kan bli en skikkelig turistattraksjon», meinte Schrøder, som vona på støtte frå SND.
alt hentet fra
http://www.dagogtid.no/arkiv/2003/40/osa.html
For i 1940 slo moderniteten til igjen her. Han kom susande inn fjorden i form av tyske Wehrmacht, som raskt fatta interesse for fallhøgdene frå fjellet. Nordische Aluminium Aktiengesellschaft ville lage kraftverk og aluminiumsverk her inne, og dei hadde det travelt. 1800 mann vart sette i arbeid – i vesle Osa! Ein mektig symfoni av muskelkraft, maskineri, anleggsvegar og eksplosjonar, dirigert med tysk effektivitet. Og likevel var det ikkje nok. Verken kraftverk eller aluminiumsverk vart ferdig. Alt Osa stod att med da tyskarane gav opp i 1944, var nokre jernbaneskjener, ein haug med skrap, øydelagd matjord – og nokre spreidde brannhydrantar i skogen. Det tok ikkje av for tyskarane her heller.
Ruinar er ofte attraktive. Den ufullførde moderniteten i Osa har etterlate seg eit gapande hol inne i fjellet – ei bratt tunnelsjakt frå anleggstida som stuper nærare 900 meter ned gjennom berget, nesten til havnivå. Kan hola etter dei moderne prosjekta fyllast med meining? I 1999 fortalde Iain Schrøder, leiaren for Norsk Underjords Sport, til Aftenposten at han skulle starte opplevingsturar i sjakta.
«Dette kan bli en skikkelig turistattraksjon», meinte Schrøder, som vona på støtte frå SND.
alt hentet fra
http://www.dagogtid.no/arkiv/2003/40/osa.html