Tysk internet side med mange linker til Google earth

Linker til andre websider og organisasjoner på internett. Post en link og kom gjerne med kommentarer om disse.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Trond
Posts: 6
Joined: 24 Apr 2008 20:21
Location: Moelv

http://www.atlantikwall.mynetcologne.de ... gen/N.html

Her er mase kystfort og stillinger lagt inn.

http://www.atlantikwall.mynetcologne.de/Atlantikwall
Her er resten av atlantic wall
Trond H
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Interessant side Trond !

Ser at de har Google Earth lenke til "ArtGr Haugesund - HQ HKAA V/977 Eide".

Dette har vi diskutert på Kommandoplass på Brekke, Karmøy m/R608.

Lurer på hvor de har opplysninger fra ?

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

I tillegg til kommandoplassen ser jeg at også meldestasjonen på Ferkingstad er en del av Art. Gr. Haugesund i denne oversikten.

"ArtGr Haugesund - FuMG Frauenschuh"
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

KOS wrote:Lurer på hvor de har opplysninger fra ?
Det er lenge siden denne ble kommentert første gang på forumet. De er svært velinformert mht. objekter (tilgang til arkivmateriale?), men jeg tror nok de får hjelp bla. herfra også. Jeg har i alle fall merket meg at det er en viss sammenheng mellom oppdateringene på siden og spørsmål etter posisjoner i den "internasjonale" delen av kystfort-forumet... PDT_Armataz_01_18
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Natter wrote:Jeg har i alle fall merket meg at det er en viss sammenheng mellom oppdateringene på siden og spørsmål etter posisjoner i den "internasjonale" delen av kystfort-forumet...
Det er nok sånt ja...ser jeg antydning til... Har kommunisert med vedkommende via mail - og angjeldende "identifikasjon" kunne ikke dokumenteres. Det går på utsagn, "generelt internett" (dette forum tipper jeg) og ARN - vistnok.

Arquebus sin kommentar påviste en cut/paste feil.

Stilig kobling mot Google Earth da, og fine "regelbau-skisser" noen steder...

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

KOS wrote:Stilig kobling mot Google Earth da, og fine "regelbau-skisser" noen steder...
Absolutt! "Footprint" av regelbau (og andre "byggverk") gir en veldig god visualisering av batterier ol. fra fugleperspektiv (ikke alltid sporene er like synlig uten slik assistanse... :) ).

Synd at GE-posisjonene ikke uten videre lar seg overføre til korrekte norske UTM32 eller desimalgrader (har brukt noen 10-talls timer på å "reposisjonere" informasjonen fra denne siden PDT_Armataz_01_08 ).
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Natter wrote:Synd at GE-posisjonene ikke uten videre lar seg overføre til korrekte norske UTM32 eller desimalgrader (har brukt noen 10-talls timer på å "reposisjonere" informasjonen fra denne siden PDT_Armataz_01_08 ).
Med forbehold om at jeg ikke forstår problemet helt... Men i Garmin sin MapSource kan en f.eks.
legge inn i rutenett Bgr/lgr hddd° mm.mmm (settes i innstillinger)
og deretter skifte setting til UTM og derved omregnes alle innlagte vegpunkt f.eks. til UTM 32 V.
(Eller kan en ikke bare sette UTM i GE også - blir det feil ?)

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

KOS wrote:Med forbehold om at jeg ikke forstår problemet helt... Men i Garmin sin MapSource kan en f.eks.
legge inn i rutenett Bgr/lgr hddd° mm.mmm (settes i innstillinger)
og deretter skifte setting til UTM og derved omregnes alle innlagte vegpunkt f.eks. til UTM 32 V.
(Eller kan en ikke bare sette UTM i GE også - blir det feil ?)
Nja - det var vel jeg som ikke forklarte problemet skikkelig... PDT_Armataz_01_18
Konverteringen er ikke vanskelig (selv om det ikke er "rett frem" fra kmz - som for øvrig bare er zippede kml-filer - til UTM/ desimalgrader uten spesiell programvare), men av en eller annen grunn blir posisjonene fra GE feil når du legger dem inn i f.eks. NIB. Jeg henter regelmessig oppdaterte filer fra det nevnte nettstedet, men nå er det vel snart ett år siden siste store "konverteringsøkt", så jeg tar forbehold om at jeg ikke har verifisert ting siden sist: Den gang var det i alle fall nærmere 100m feil i gjennomsnitt, så jeg kunne bare bruke informasjonen fra GE som visuell rettedning for å plotte posisjonene på NIB ol.
Post Reply

Return to “Andre linker/organisasjoner på internett”