Tysk anlegg mellom Slemmestad og Nærsnes?

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Hans
Posts: 2
Joined: 12 Jun 2016 19:28

Jeg gikk i dag kyststien fra Slemmestad mot Nærsnes, men tok av fra denne og fulgte en umerket sti langs sjøen. Den førte meg til noen gamle betongtrapper og endte opp ved noe som kunne være en bunker fra krigen. Det var betongkonstruksjoner helt ute ved vannet og en form for pipe eller lufteskorstein. Hele området bar preg av større sprengningsarbeider.
Kjenner noen til dette anlegget og kan fortelle noe om det?
HJ Brinchmann
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

(flyttet). bare lurer på om du fikk tatt bilde og om det var mulig for deg å publisere dette her?

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
duddez
Posts: 2
Joined: 02 Jul 2010 0:19
Location: Røyken

Hei,
Gikk der nylig også, hvis det er den delen som ligger midt mellom nærsnes og Slemmestad så tror jeg ikke det er tysk, heller noe som er fra fabrikken. Det er kun ved Beka i Nærsnes de har hatt noe, og det var kun et fuel lager.

Men man har jo tilfluktsrom i Slemmestad også.
Hans
Posts: 2
Joined: 12 Jun 2016 19:28

Nei, dessverre jeg tok ikke noen bilder, men det meste var under jorden og ikke tilgjengelig. Skulle vært fint å se det fra sjøsiden. Det virket ikke som del av noe fabrikkanlegg.
Hilsen Hans
Post Reply

Return to “OSLOFJORDEN DIVISJONSOMRÅDE”