View unanswered posts | View active topics It is currently 04 Dec 2020 16:16

Reply to topic  [ 159 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
 HKB 7./980 Kjököen (589) (Kjøkøy fort) 
Author Message

Takk for den, Tormod. Jeg deler nok den samme begeistringen som deg. Denne vi fant på kjøkøya var riktignok ikke fult så bred som på Trolldalen, og det var artig og snuble over det bilde. Må allikevel mest sannsynlig ha hadt samme funksjon..

Morten

25 Sep 2011 19:24
Profile

molich wrote:
Kan ta med drikke jeg Erik , til oss begge :-D

Takk for en flott tur :)

Morten

:blee:
ED

25 Sep 2011 20:24
Profile

Jeg vil også takke for en fin tur på lørdag. Hyggelige folk og mye å prate om gjorde at vi brukte en del timer der. Vil også rette en ekstra takk til Morten som tok meg med på en ekstra runde frem til mørkets frembrudd.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

26 Sep 2011 23:35
Profile

Bare hyggelig det, Henrik :)

Forøvrig flotte bilder ...

Morten

27 Sep 2011 8:37
Profile

Har ennå ikke fått noe avklaring på om det var greit å legge ut bilder inne fra kanonen, men siden det ligger bilder ute allerede på annet forum, tar jeg sjansen.

Morten

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

09 Oct 2011 0:35
Profile

Hvor gamle er disse bildene?

09 Oct 2011 9:35
Profile
Site Admin

Jon-Vegard wrote:
Hvor gamle er disse bildene?

De er vel sikkert fra den rundturen de hadde på Kjøkøy for noen uker siden.

09 Oct 2011 10:09
Profile

Stemmer som Tommy sier, disse er ganske ferske. (24.09.2011)

Morten

Derimot er det flere bilder her:

http://www.festningsverk.no/Kjokoya1.htm
http://www.festningsverk.no/Kjokoya2.htm

09 Oct 2011 10:11
Profile

Siden det er litt over et år siden sist noen skrev her inne, så tenkte jeg det var på tide.
Er egentlig veldig interessert i om kanskje noen som er kjent på kjøkøy fort hadde hatt lyst til å sløse bort noen timer på meg med en omvisning eller liknende.
Vil veldig gjerne se hva som er hvor og ta en skikkelig tur, og det er klart, om fler vil være med så er jo det bare hyggelig. :)
Så lurer jeg på, hvem er eier av området der kjøkøy fort ligger? Og er der Fredrikstad kommune som disponerer den gamle forlegningen?

Håper noen kan være behjelpelige med litt kunnskap og info om dette stedet! :)

Kim Stendal

22 Oct 2012 1:49
Profile

Ring Bjørn E. Kristiansen, Langøyveien 62 Kåkerøy. Har desverre ikke hans tlfnr her nå, er på ferie i utlandet. Han har alle opplysninger om Kjøkøya.

22 Oct 2012 17:47
Profile

Jeg kan eventuelt være en mellom-mann der Erik :)

Forøvrig står tlf-nummeret til Bjørn E. Kristiansen her ....

viewtopic.php?f=33&t=566&start=60

22 Oct 2012 22:15
Profile

molich wrote:
Jeg kan eventuelt være en mellom-mann der Erik :)

Forøvrig står tlf-nummeret til Bjørn E. Kristiansen her ....

viewtopic.php?f=33&t=566&start=60

Den er grei.
ED

23 Oct 2012 12:36
Profile

Hei

Jeg jobber som lærer på Kjøkøy Fort, vi disponerer alle byggene inne på området.

Vi er i gang med å pusse opp innvending i det gamle messebygget. vi ønsker å smykke ut rommet med bilder fra de ulike historiske epoken som har vært her ute. Jeg tenker da først på krigshistorien, men også litt på steinhoggerindustri og bronserøysene som er her.

Jeg er på jakt etter bilder og kart fra området.

Er det greit at jeg bruker bilder som ligger ute her på forumet, eller er det problemer rundt opphavsrettigheter ? Dersom andre har bilder som de vil dele så ta gjerne kontakt.

bildene vil prege noen vegger innvendig i kommandørboligen og messebygget, og vi vil på denne måten prøve å bevare noe av egenarten og historien her ute.

mvh Jon F

04 Mar 2013 15:41
Profile

Heisann.
Jeg har tatt en god del av disse bildene inne i de forskjellige haller og bunkere, før de ble murt igjen. Og også endel fra uteområdene, mine bilder må du gjerne bruke. Du kan sikkert bruke de andres også, men det kan jo ikke jeg gå god for...
Erik D.

04 Mar 2013 16:03
Profile
Site Admin

jfho wrote:
Hei

Jeg jobber som lærer på Kjøkøy Fort, vi disponerer alle byggene inne på området.

Vi er i gang med å pusse opp innvending i det gamle messebygget. vi ønsker å smykke ut rommet med bilder fra de ulike historiske epoken som har vært her ute. Jeg tenker da først på krigshistorien, men også litt på steinhoggerindustri og bronserøysene som er her.

Jeg er på jakt etter bilder og kart fra området.

Er det greit at jeg bruker bilder som ligger ute her på forumet, eller er det problemer rundt opphavsrettigheter ? Dersom andre har bilder som de vil dele så ta gjerne kontakt.

bildene vil prege noen vegger innvendig i kommandørboligen og messebygget, og vi vil på denne måten prøve å bevare noe av egenarten og historien her ute.

Jeg tror nok ikke noen her kan gi noe slags blankofullmakt til å benytte bildene i tråden her fra Kjøkøy men hvis du sender en PM til de som har tatt bilder du ønsker å bruke og spør om lov så vil jeg tro at de fleste ikke har noe problemer med det.

04 Mar 2013 17:33
Profile
Reply to topic   [ 159 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next