Stedsanvisning

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
frodeb
Posts: 170
Joined: 23 Oct 2008 20:01
Location: modum

ut ifra gps databasen til garmin som jeg lastet ned her på forumet, skal det være "radarstellung" i kongsberg
det ligger 5 forskjellige koordinater og vi sjekket 2 av dem igår uten å finne noe der
er det noen som veit noe om disse
den ene er merket på gpsen med "freya" denne har vi ikke sett etter enda.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

frodeb wrote:ut ifra gps databasen til garmin som jeg lastet ned her på forumet, skal det være "radarstellung" i kongsberg
det ligger 5 forskjellige koordinater og vi sjekket 2 av dem igår uten å finne noe der
er det noen som veit noe om disse
den ene er merket på gpsen med "freya" denne har vi ikke sett etter enda.
Hvis det er her du har lastet ned (åpenbart en liten eksklusiv gruppe med satnav-brukere her inne PDT_Armataz_01_18 ), så må det være filen Mil-Ekstysk_NO_DRAFT det er snakk om?

Minner om det som står der:
MERK: Dette er et pågående prosjekt, og denne filen er foreløpig kun en stor samling med mer eller mindre kvalitetssikrede data (9910 posisjoner). Den dekker kystfort, havner, flyplasser, luftvernbatterier, infanteristøttepunkter osv. (alt fra "avdelingsposisjon" til enkeltobjekter som bunkere og kanonstillinger). Gitt at jeg har dumpet data ukritisk fra ymse lister i denne filen, vil det være en rekke dobbelt-registreringer, samt mange unøyaktige posisjoner (tipper reelt antall "unike" posisjoner ligger på rundt 4500)!! Jeg legger den likevel ut, slik at man har muligheten til å finne frem til ting utover kystfortene.

Tror mange av radarposisjonene kommer fra Nødings side, og de er dessverre temmelig unøyaktige...

Tar gjerne mot tilbakemeldinger på feil og mangler (fortrinnsvis konstruktivt, dvs. med informasjon om riktig tekst/posisjon etc.)!
Post Reply

Return to “OSLOFJORDEN DIVISJONSOMRÅDE”