Moderator oslofjorden / oslo

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hei Dere. Kategorien Oslo skal deles opp til å bli Oslofjorden og Oslo. Oslofjorden skal fortsatt ligge under kystfort som "fylke" og Oslo skal få egen kategori under "byer og områder".

Jeg har ikke noe stor kjennskap til området så jeg trenger en moderator til å dele opp trådene. Siden ingen har henvendt seg til meg må jeg nesten spørre om det er noe som kan ta på seg dette ansvaret. Den største jobber er å dele kategorien opp i to og deretter er det lite å gjøre annet enn å følge med at nye tråder havner der de skal og at ingen poster noe tull. Som moderator har man ganske så mye kontroll med den delen av forumet.

Send meg en PM. Som moderator må du oppfylle noen krav. Dette er noe aktivitet på forumet og kjennskap til området. Som moderator kan du gjerne være annonym, men ikke til meg. fult navn og tif. hvis det skulle være noe.

KOS er moderator over sitt område "haugelandet" og han kan kanskje si kort hvordan jobben som moderator har vært. (sikkert ikke sååå spennende, men han har iallefall en ekstra stjerne her på forumet for sitt arbeide :D )

Les mer på: http://phpbb.no/support/guide/#section5

Erik H
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik H wrote:KOS er moderator over sitt område "Haugalandet" og han kan kanskje si kort hvordan jobben som moderator har vært.
Hei,

vel i dette tilfelle var det jeg som "søkte" om å få laget et eget område Haugalandet ettersom det egentlig kun er kystfortene som skal ligge i trådene under "TYSKE KYSTFORT FRA NORD TIL SØR" - i alle fall om en vil finne igjen sakene. (Dette sklir ganske mye ut i noen fylker for tiden ser jeg.)
Følger en dette oppsettet er egentlig alt annet henvist til f.eks "KANONER: kystfort og bunkere" eller andre samlekategorier.

Men med et eget område blir mulighetene til oppdeling i lokale installasjoner en helt annen, og likeså mulighetene for brukere til å kjenne seg igjen og til å bidra med saker. Det er m.a.o. mye lettere å finne igjen tingene og derved unngå dobbel informasjon.
Når en først har fått ryddet opp, bl.a. med å omdøpe en del tråd-overskrifter til en viss standard, er det egentlig lite arbeid. Det kreves vel bare at en passer på tråder som sklir over i andre installasjoner og tema - og deler ut i ny korrekt tråd hvor nødvendig. Holder en i tillegg øye med at tema legges på rett "Kystfort i Fylket" vs. "Lokalt område", og flytter når nødvendig så er mesteparten gjort - og det er opp til en selv om en vil gjøre mer ut av det...

Så, er det noen med litt sans for "digital orden" så er det langt behagligere å moderere enn å "ergre seg" på økende systemrot ;-)

Kan klart anbefales for andre områder der en ønsker å holde et lokalt tilsnitt over organiseringen.

mvh
KOS

ps. Er vi skikkelig heldige, og Erik H har litt tid, så får vi nok etterhvert en egen kategori for moderatorer - og da vil det være ganske lett å få svar på spørsmål vedr. "jobben" fra oss andre.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da er det min glede å kunne fortelle at Stutzpunkt blir Moderator for Alt som er rundt oslo.. og litt til. Det kommer nye kategorier.. og han får jobben med å fordele de enklete tråder (men det trenger ikke å skje i natt PDT_Armataz_01_18 )
Videre så har også moderatorer en egen kaffekrok hvor de kan dele sine erfaringer med sitt arbeide.

Etterhvert så vil det bli flere moderatorer, i øyeblikket så er det ingen hastverk da forumet ikke er sååå stort. MEN; forumet vokser og etterhvert vil det være ønskelig med en moderator fra hvert området (fylke).

Erik H
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Takker for tilliten!

Jeg blir nødt til å sette meg inn litt i de diverse sakene rundt det å være moderator før jeg kan gå igjennom innleggene! :wink:
Mvh
Tormod
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Gratuelerer med "jobben", med din erfaring i Arkivering og orden blir ikke dette noe problem.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Gratulere med jobben Tormod, dette var rett mann på rett plass

Mvh
Yngvar
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Nå har jeg gjort noen små forandringer her på overskrifter slik at alle kystfort innleggene har (korrekt forhåpentligvis) tysk nummering, tysk navn og norsk etterkrigs navn. Ser at det er flere innlegg om samme kystfort som ideelt burde være under en, b.la Vardås, Vesterøen og Rakke (den siste har 6 stykker!) Jeg kan dessverre ikke samle postene.
Mvh
Tormod
Post Reply

Return to “OSLOFJORDEN DIVISJONSOMRÅDE”